DOKTORE, POMOZITE

BMW 530d (2008.): je li opasno zauljenje usisne grane i turbopunjača?

BMW 530d (E60) može prijeći i više od pola milijuna kilometara, pa 286.000 km nije problem ako je realno. No, moguće je da ste kupili auto s vraćenom kilometražom, jer navedeno ukazuje na dotrajalost motora…

PITANJE ČITATELJA

Prije godinu i pol kupio sam BMW 530d iz 2008., koji sada ima 286.000 km. Još uvijek dobro vuče, ali se javlja problem zauljenja usisne grane i turbopunjača. Malo se povećalo dimljenje iz ispušne cijevi, ali su mi rekli da, obzirom na godine, to nije ništa strašno. U čemu je problem i koliko mogu očekivati da će ovaj auto prijeći kilometara?

ODGOVOR DOKTORA

Što se tiče kilometraže, ona nije problem, ako je realna, jer BMW 530d (E60) (veliki auto s velikim motorom izdržljiviji je od malog) može prijeći i više od pola milijuna kilometara. za razliku od nasljednika, serije F10, uvedene 2010., nema problema s faznim lancima. Moguće je da ste kupili auto s vraćenom kilometražom, jer navedeno ukazuje na opću dotrajalost. Istrošenje potiče začađenje, a zbog njega se blokira mehanizam za podešavanje krilaca statora turbine.

Tada nekontrolirano poraste tlak prednabijanja, koji probija kroz istrošene karike i cilindre i povisuje tlak u uljnom karteru. Tako nastao tlak sprječava povrat ulja iz turbopunjača u karter. Dakle, trebate najprije servisirati turbopunjač, a potom i cijeli motor, posebno sustav za napajanje.

Mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora utvrdit ćete stanje, odnosno stupanj istrošenja motora. Tlak kompresije od 27 bara donja je granica kad je nužna ozbiljnija reparatura motora.