TRAŽITE UVIJEK HLAD

Boja automobila i rast temperature na suncu, crna kao najlošiji izbor?

Ljetno razdoblje i visoke temperature, za neke je prva pomisao automobili kao saune…

ADAC je donio zanimljivo istraživanje. Tema koja je proteklih tjedana nažalost bila povezana u negativnom kontekstu i sa smrtnim ishodom, ponovno otkriva koliko su vrućine i sunce opasno. Zato ako kupujete novi automobil i imate dvojbu oko boje, ovo bi vam moglo olakšati izbor.

Ne, nije bitna boja karoserije. Bijela, crvena ili crna, isti je toplinski učinak. Ispitivački tim iz ADAC-a nije utvrdio nikakvu bitniju razliku u razvoju topline ovisno o boji automobila, koji se tijekom ljeta mogu užariti do 60 stupnjeva.

Blago spušteni prozor, može li to pomoći? Ne, testiranje identičnih vozila s otvorenim prozorima na vanjskoj temperaturi od 28 stupnjeva rezultirao je gotovo istom rezultatom. Kako prenosi test Revija HAK, u vrlo kratkom vremenu temperatura u vozilu dosegnula je prijeteće razine. Ako su prozori ostali zatvoreni, izmjereno je 38 stupnjeva nakon deset minuta, pa čak i 45 stupnjeva nakon 20 minuta. Ako su dva prozora bila malo otvorena, vrijednosti su i dalje dosezale 36 i 42 Celzijeva stupnja (nakon deset, odnosno 20 minuta).

Nakon sat vremena na žarkom suncu temperatura se popela znatno iznad 50 stupnjeva.

Termoizolacijska stakla ili zatamnjeni prozori imaju mali učinak. To je zato što područja prozora imaju veliku površinu. Njihova veličina, upadni kut sunca i boja unutrašnjosti snažno utječu na grijanje.

Prednje vjetrobransko staklo štiti od UV-A i UV-B zračenja što je više moguće – bočni prozori, međutim, propuštaju UV-A zračenje, što može uzrokovati prerano starenje kože i rak kože.

Možemo samo reći, kako se dobro pridržavati dobrih starih savjeta – parkiranje kad je moguće u hladu, postavljanje zaštite za sunce pod vjetrobransko staklo i sl. Dakle, razbijen je mit o bijelim automobila kao odbijačima topline. Dvobojne kombinacije s bijelim krovom ili poput našeg testnog Hyundai i20

Izvor: Revija HAK

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin