Boja i gustoća ispušnih plinova otkrivaju stanje automobilskog motora

Stanje motora može se dobro procijeniti na temelju ispuha. Ispravan motor ima jedva vidljive ispušne plinove te intenzivan dim ukazuje na veću nepravilnost u radu, odnosno istrošenje vitalnih sklopova…

Ako automobil ispušta ‘dimne signale’, treba otići u servis, a odgađanje pogoršava stanje turbopunjača, jer čađa izaziva blokiranje i debalans. Ako kupujete rabljeni auto, posebno turbodizelski, ne nasjedajte uvjeravanju da je crni dim kod dodavanja gasa ‘sitnica’, koja se rješava podešavanjem te odustanite od kupnje.

Inzistirajte na pregledu u jutro. Paljenjem potpuno hladnog motora dolaze na vidjelo simptomi koje bi vlasnik želio prikriti. Podignite haubu i dlanom se uvjerite da je motor potpuno hladan.

Zamolite vlasnika da ga upali te potom dvaput kratko doda gas. Stanite iza auta, jer su prvi ‘dimni signali’ najintenzivniji. Dobar motor treba brzo upaliti i potom u leru raditi mirno. Dugo verglanje, nemiran rad u leru i intenzivan dim iz ispuha sigurni su znakovi dotrajalosti.

ČAĐAV DIM
… ukazuje na loše izgaranje, pa se u ispuhu izlučuju crne čestice elementarnog ugljika. Uzrok je najčešće nepodešen i/ili istrošen sustav za ubrizgavanje te dotrajalost motora.

PLAVIČASTI DIM
… nastaje zbog izgaranja motornog ulja u cilindrima, zbog istrošenih klipnih prstenova i/ili cilindara, odnosno propuštanja na vodilicama ventila.

BIJELI DIM
… je vodena para, nastaje zbog ulaska rashladne tekućine u komoru za izgaranje. U pravilu je posljedica propuštanja brtve glave motora, a u težim slučajevima i pucanja glave motora.

SMEĐI DIM
… posljedica je prethodna dva utjecaja te je najčešći znak opće dotrajalosti. Kako se motor zagrijava, intenzitet dima se smanjuje.


Komentari

loading...