DOKTORE POMOZITE

Brzinomjer: kako funkcionira, koliko ‘prebacuje’? OVO trebate znati

Brzinomjer impuls za mjerenje brzine uzima se iz sustava ABS, koji optički mjeri okretanje kotača, a kod starijih automobila iz mjenjača, jer je to najjednostavnije i najpouzdanije. Radi sigurnosti pokazuje 2-3 posto veću brzinu…

Ugradnjom kotača različitog vanjskog promjera gubi se preciznost mjerenja. Ako je kotač veći, tada brzinomjer pokazuje manju brzinu i obrnuto. Ništa se ne bi promijenilo mjerenjem na kotaču, jer su kotač i mjenjač povezani čvrstom mehaničkom vezom, koja ne ovisi o vanjskom promjeru.

Promjer kotača utječe na preciznost mjerenja i na performanse. Uz manji promjer očitana brzina se povećava, ubrzanje se blago poboljšava, ali najveća brzina ne mora se smanjivati.

Ako se promjer poveća, očitana brzina se smanjuje, ubrzanje se pogoršava, a tada može nešto pasti i najveća brzine. Naime, tada na projektiranoj najvećoj brzini ne ostvaruje se potrebna snaga, odnosno vučna sila na kotačima.

Iz svega navedenog, najbolje je uvijek koristiti gume standardnih dimenzija.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin