NAJBOLJA KUPNJA

Cjelogodišnje gume na testu, performansama gotovo jednako dobre kao ljetne i zimske

Zimske i ljetne gume dobivaju ozbiljnu konkurenciju…

Vječita je dvojba, kakve gume uzeti, isplati li se “kockati” pa odabrati all seas0n gume? Auto Bild Allrad magazina zato je uzeo na test deset cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/65 R17, koje koriste SUV modeli srednje veličine s nižom razinom opreme. Kako prenosi Revija HAK riječi Nijemaca, naglašeno je kako većina guma doista može biti cjelogodišnje forme, odnosno da su ih proizvođači tako dobro razvili da su sada prava alternativa.

Ova imena vrijedi istaknuti. Hankook Kinergy 4S2 X posebno se preporučuje za oko 415 eura po setu. Pobjednik testa posebno je impresivan na snijegu. Na drugom i trećem mjestu su Michelin CrossClimate 2 (oko 580 eura) i SUV Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (oko 515 eura), svaki s ocjenom dobro. Ako naiđete na kinesku gumu Imperial All Season Driver nju bi, po rezultatima testa, trebalo izbjegavati jer je zabilježila uvjerljivo najlošiji rezultat i ne preporučuje se.

Kakve su u zimskim uvjetima? Tu ipak gube korak, jer zimske gume još uvijek imaju prednost u pogledu prianjanja, skretanja, ponašanja upravljača i kočenja na snijegu. Ipak, mnoge testirane cjelogodišnje gume gotovo su jednake zimskima. Na suhim cestama ljetne su gume mjerilo što se tiče upravljanja, otpora kotrljanja i kočenja. No čak i tamo mnoge cjelogodišnje gume gotovo odgovaraju njegovim performansama. Na mokrim cestama neki su od testiranih modela čak i bolji od modela za usporedbu zimskih ili ljetnih guma.

Dakle, proizvođači pneumatika su si očito dali truda, ali se i možda previše zaigrali. Možda baš zato ipak prikoče s razvojem…

Izvor: Revija HAK

Autor