Problem može biti u turbopunjaču, brizgaljkama, visokotlačnoj pumpi, ventilima, sve može izazvati otkaz motora…
Zvuk motora jedna je od najvažnijih informacija pri ocjeni njegovog stanja i ispravnosti. Svaki vlasnik automobila zna kako zvuči njegov metalni ljubimac i ako nastane bilo kakva nepravilnost, treba je shvatiti ozbiljno.
Najčešće se, s povećanjem brzine vrtnje motora, javlja visokotonski fijuk, a tada je u pravilu uzrok u turbopunjaču, debalansu rotora i istrošenim ležajevima. Problemi počinji sa začađenjem, koje stvara neravnomjerno opterećenje rotora
Ako se čuje huk iz motora to je posljedica povrata goriva iz visokotlačne pumpe goriva, a vibriranje (struganje) ukazuje na problem u visokotlačnoj pumpi goriva. Kad dizelski motor intenzivno mijenja zvuk s promjenom brzine vrtnje, koji prelazi u pištanje, treba posumnjati i na izgorene ventile (najčešće ispušne), što je često posljedica forsiranja u vožnji.
Najvažnije je znati da promjena boje, frekvencije i intenziteta zvuka dizelskog motora ukazuje na probleme koje se ne smije ignorirati. Treba odmah u servis, kako se manje nepravilnosti ne bi pretvorile u skupe kvarove.