10 važnih savjeta pri izmjeni motornog ulja i uljnog filtra

Podmazivanje je krvotok motora te je uz redovite kontrole razine i dolijevanje po potrebi važno poštivati interval izmjene motornog ulja, s filtrom. Bolje ga je malo skratiti, nego produljiti!

Pritom obvezno treba izmijeniti i uljni filtar, jer tijekom korištenja motorno ulje gubi svojstva i prlja se, pa je dobar uljni filtar važan za osiguranje potrebnih karakteristika podmazivanja,

Za to je potreban odgovarajući alat. Preporučljivo je ulje izmijeniti u servisu, koji ima i odgovarajuće uvjete za zbrinjavanje ulja. Ni u kojem slučaju rabljeno ulje ne izlijevajte u kanalizacije, jer jedna litra može onečistiti 100.000 litara vode.

Ako motorno ulje, s filtrom, želite sami izmijeniti pomoći će vam sljedeći savjeti:

1. Koristite motorno ulje po tvorničkoj specifikaciji, a važno je kod turbo motora ds bude isključivo 100 posto sintetično, koje se prepoznaje po donjoj oznaci viskoznosti 0W ili 5W, jer ta ulja imaju potrebnu toplinsku otpornost pri prolasku kroz turbopunjač, koji se zagrijava i više od 900⁰C. Kod novih turbomotora u pravilu je propisano ulje viskoznosti 5W 30, nakon isteka jamstva možete koristiti jeftinije, malo gušće time i preporučljivije 5W 40. Atmosferski motori mogu koristiti polusintetično ulje 10W 40, ali nećete pogriješiti ako koristite sintetično 5W 40.

2. Važno je da prilikom izmjene s motornim uljem iziđe što više nečistoća. Zato je najbolje ulje izmijeniti odmah nakon gašenja motora, dok je ulje vruće. Tada je najtečnije i u sebi ima većinu nečistoća iz motora. Ako se to ne napravi odmah, uljne nečistoće se natalože na dno kartera i teše izlaze iz kartera.

3. Čep od ulja često “zapeče”, pa ga je teško odviti. Većina automobila ima čep s usadnom glavom, pa treba koristiti odgovarajuće (imbus) ključeve. Ako je čep sa šesterostranom glavom, treba koristiti okaste ključeve, jer korištenjem viljuškastih lako dolazi do preskakanja.

4. Prije odvijanja treba pripremiti odgovarajuću posudu za skupljanje ulja. Preporučljivo je imati zaštitne rukavice, jer motorno ulje može izazvati neugodne opekline. Najbolje je pustiti da čep padne u posudu, jer se u protivnom izlažete prskanju ulja. Treba pričekati dok ulje potpuno ne iscuri iz kartera, no nema potrebe čekati zadnje kapljice.

5. Uljni filtar se skida odgovarajućima alatom. Ako je okrenut prema dolje, prije skidanja treba podložiti odgovarajuću posudu za skupljanje ulja. Budući da je zagrijan na visoku temperaturu preporučljivo je koristiti zaštitne rukavice.

6. Prilikom odvijanja prvo je na redu čep kartera, pa uljni filtar. Prilikom zavijanja redoslijed je obrnut: pročistač, pa čep.

7. Prije uvijanja novog pročistača preporučljivo ga je napuniti uljem, kako bi se nakon pokretanja motora brže uspostavio potreban tlak u sustavu za podmazivanje. Prstom nauljite brtvu pročistača i pažljivo ga uvijte. Stegnite ga čvrsto, ali rukom, a ne ključem! U protivnom pročistač može zapeći pa ga je naknadno vrlo teško skinuti.

8. Prije uvijanja čepa za ulje obvezatno treba izmijeniti bakrenu brtvu (jeftina je), jer u protivnom može curiti ulje. Čep se uvija rukom do kraja, a potom steže ključem. Treba ga uviti čvrsto, ali s osjećajem! Ne smije se pretjerati, posebice ako je karter aluminijski, jer može doći do preskakanja vijka.

9. Tada treba očistiti kontrolnu šipku ulja i uliti propisanu količinu svježeg ulja, kroz čep za ulijevanje. Ako se čep zatvara prelagano, preporučljivo je utisnuti elastične zatike na čepu. Ako ni to ne pomaže treba kupiti novi uljevni čep.

10. Prije pokretanja treba provjeriti razinu ulja i po potrebe doliti do maksimuma. Nakon toga treba pokrenuti motor i pustiti ga da radi nekoliko minuta. Potom treba ponovno provjeriti razinu ulja i po potrebi ga doliti do maksimuma.

Autoportal No.1


Komentari

loading...