Aditiv na bazi keramike za motorno ulje: da ili ne?!

Kad su uljni aditivi za ulje u pitanju, vrijedi pravilo da je svako kvalitetno motorno ulje opremljeno svim potrebnim aditivima, te dodatni nisu potrebni. Najbolje je koristiti kvalitetno motorno ulje, po tvorničkoj specifikaciji…

Ona podrazumijeva korištenje potpuno sintetičnog motornog ulja, koje se prepoznaje po donjoj granici viskoznosti 0W i 5W, u turbomotorima. Takvo je ulje otporno na vrlo visoke temperature u turbopunjaču (i više od 900 Celzijevih stupnjeva), dok polusintetično (10W…), a pogotovo mineralno (15W… tada karbonizira), pa se potom otežava ili blokira protok ulja.

Dakle, dovoljno je koristiti propisano motorno ulje te ga, s uljnim filtrom (!) mijenjati u propisanom intervalu. Međutim, kad motor počinje pokazivati znakove dotrajavanja (dimi iz ispušne cijevi, pad kompresije u cilindrima, nemiran rad, gubitak snage…), tada pomažu specijalni aditivi za ulje.

Savjetujemo Liqui Moly (LM) – aditiv na bazi molibdenovog disulfida (MoS2), kojeg su razvili Nijemci sredinom 1930-ih, za potrebe motora borbenih zrakoplova i tenkova, da ne bi odmah zaribali kad ostanu bez ulja. Savjetujemo i uljni aditiv MotorCoat LS27, koji smo ispitali u eksploataciji.

U težim slučajevima, kad je motor pred generalkom, savjetujemo i aditiv na bazi keramike. Kad se jednom počne koristiti, preporučljivo ga je koristiti stalno, u propisanoj dozi. Zasigurno produžavaju vijek motora.

Ne savjetujemo aditiv za ulje na bazi teflona, jer može začepiti uljne kanale i prouzročiti štetu (uništenje motora). Ako se kvalitetni aditivi koriste ispravno, produljit će vijek dotrajalom motoru i neće utjecati na postupak generalnog popravka (kad postane nužan).


Komentari

loading...