PROBLEM
Na 5-cilindarskom 156 2.4 JTD pomiješalo se ulje i voda (emulzija). Majstor kaže da je pukla glava motora te preporučuje varenje za 1100 kn. Isplati li se?
DIJAGNOZA
Ispravno je ‘zavarivanje’, ne ‘varenje’, i takva sanacija aluminijske glave motora, uslijed pucanja, nije bezazlena.
Zavarivanje aluminijskog lijeva, posebice glave motora, s tankim stijenkama s mnogo područja koncentracije naprezanja (rubna i kutna područja, prijelazi…) vrlo je zahtjevan postupak, posebice kod 5-cilindarskog motora (nepovoljan omjer dužine i širine, koji povećava toplinska naprezanja), s 4-ventilskim razvodom (dakle 20V).
Stoga je preporučljivije izmijeniti glavu motora (rabljenom, naravno, nova se ne isplati), nego puknutu zavariti. Ako se ne napravi dobro, postupkom TIG, volframovom elektrodom i u zaštitnoj atmosferi argona, s predgrijavanjem kritičnih ‘zona utjecaja topline’ (ZUT), izgubit ćete ‘ovce i novce’.
Cijena je korektna, ali samo ako je postupak 100% stručan, prema gore navedenom. Dakle, oprez i potražite, ipak, preko internetskih tražilica rabljenu glavu motora!