Fiat Stilo (2001. – 2007.): talijanski Golf, dobro očuvan, premija za siću

Fiat modeli su kvalitetniji nego što mnogi, zbog predrasuda misle o njima. To se posebice odnosi na model Stilo, za kojeg su Talijani govorili da je napravljen po standardima kao i Audi A3. Nažalost, nije mu pomoglo…

Fiat Stilo ima izvrsno zaštićenu limariju te bi i primjerci iz prvih serija trebali biti bez tragova hrđe. Trena izbjegavati osnovnog benzinca 1.2 16V s 80 KS, a s dobrim i izdržljivim turbodizelašem 1.9 JTD treba biti oprezan, jer su to u pravilu primjerci s (pre)velikom kilometražom.

Prva je preporuka, benzinac 1.6 16V s 1581 ccm i 103 KS, koji se pokazao se izvrsnim. Uz dobro održavanje bez problema može prijeći i više od 300.000 km i rijetko stvara probleme. Nešto više troši, ali samo u gradskoj vožnji i kad se vozi oštro. Jedini je izuzetak razvodni mehanizam, ali i tu, ako se pripazi na dvije stvari, nema većih problema.

Važno je skratiti interval izmjene zupčastog remena sa 100.000 na 80.000 km. Pritom je važno izmijeniti remenicu pumpe ulja. Mnogi prilikom izmjene zupčastog remena mijenjaju samo dvije remenice-vodilice, koje su jeftinije, a zbog štednje ne mijenjaju remenicu uljne pumpe, koja je najskuplja.

No, ako se to ne napravi, nastaje velik problem. S vremenom se olabavi, dobije zazor u osi, remen na njoj preskoči te se sudare klipovi i ventili. Ako je dakle, benzinac 1.6 prošao propisan servisni tretman (izmjena servisnog seta za razvodni mehanizam na 120.000 km) kupnja se isplati.

Cijene na tržištu su od 15.000 do 25.000 kn i ako su u korektnom stanju, to je isplativa kupnja.


Komentari

loading...