Problem je u padu tlakova kompresije, zbog istrošenja cilindara-karika-ventila-sjedišta ventila, dotrajaloj električnoj pumpi goriva, potenciometru i mehanizmu leptirastog ventila…
SIMPTOMI
Ford Focus 1.4 iz 2002., 194.000 km, dosad služio bez većih problema. Odnedavno lošije vuče ima slab odziv na gas, a na instrumentnoj ploči pali se signalna lampica…
DIJAGNOZA
S obzirom na prijeđene kilometre i činjenicu da taj motor, premda ga je sredinom 1990-ih, u seriji Zetec, konstruirala Yamaha, najprije izmjerite tlakove kompresije u cilindrima, kako biste procijenili istrošenost motora.
Ako su tlakovi neravnomjerni i niži od 9 bara, potreban je temeljit popravak motora.Problem je naime u propuštanju u kontaktu unutarnja ploha cilindara/klipni prstenovi (karike) i/ili ventili/sjedišta ventila…
Potom treba provjeriti tlak goriva, koji kod davanja kontakta treba biti 3,5 bara, a u radu motora pada na 3 bara (zbog stvaranja podtlaka). Premali tlak goriva je najčešće zbog dotrajale električne pumpe goriva, koju je kod starih automobila s benzinskim motorom preporučljivo izmijeniti i preventivno.
Potrebno je provjeriti i potenciometar i mehanizam leptirastog ventila i MAP senzor za mjerenje tlaka u usisnoj grani. Obvezno treba izmijeniti svjećice…