DOKTORE POMOZITE

Ford Focus 1.6 TDCi iz 2008. gubi snagu i cuka

Zbog problema s ubrizgavanjem motor prebacuje u ‘safe mode’, kako ne bi došlo do većeg kvara, potreban je temeljit servis…

PROBLEM

Na Ford Focusu 1.6 TDCi iz 2008., s 203.000 km, javljaju se problemi: loše pali, hladan i topao, ali i dalje dobro vuče, samo što odnedavno iznenada gubi snagu, jedva vuče i ne reagira na gas te teško prelazi 2500/min. To traje neko vrijeme, pa prestane…

DIJAGNOZA

Problem je vjerojatno u premaloj količini goriva u navedenom području brzine vrtnje motora, a uzrok je u zagušenju u brizgaljkama goriva i/ili filtru goriva.

Manja je vjerojatnost nepodešenosti ili istrošenja visokotlačne pumpe goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljačka elektronika to najprije pokušava nadomjestiti povišenjem tlaka ubrizgavanja.

U slučaju premale dobave goriva tlakovi mogu porasti do granične vrijednosti, koja može oštetiti sustav. Tada upravljačka elektronika prebacuje na ‘safe mode’ (sigurnosni program) te količinu ubrizganog goriva smanjuje na minimum, kako ne bi došlo do većeg kvara.

Nakon izmjene filtra goriva i servisa brizgaljki, motor bi trebao raditi ispravno, ali samo ako uzrok nije u dotrajalosti motora. To se provjerava mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora. Ako je motor u dobrom stanju, tlakovi kompresije bi trebali biti ravnomjerni, na razini 30 bara, ili viši.

A dotrajalost motora rješava se, naravno, ‘otvaranjem motora, te ‘polugeneralkom’ ili ‘generalkom’, ovisno o procjeni stanja. Mislimo da to ipak nije u pitanju.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo