Hyundai i30 (2007.): mjenjač ispada iz četvrtog i petog stupnja prijenosa, spojka hvata pri vrhu…

Uzrok ispadanja iz stupnja prijenosa je ili u mehanizmu za šaltanje ili istrošenju kandžastih spojki i prstenova za sinkronizaciju, a potaknuto je i s habanjem mehanizma tarne spojke. To je najčešće izazvano neumjerenom tzv. sportskom vožnjom…

PITANJE ČITATELJA

Hyundai i30, 1.4, 2007., 185.000 km. Radi i vuče dobro, ali se ponekad dešava da ispadne iz brzine, najčešće četvrte i pete. Je li to povezano s trošenjem spojke, jer hvata pri samom vrhu?

ODGOVOR DOKTORA

Simptomi koje navodite ukazuju da se s prijenosnim mehanizmom nije postupalo optimalno. Uzroci istrošenja tarne spojke i ispadanja iz stupnja prijenosa su isti, ali ispadanje iz stupnja prijenosa nije izravno povezano s habanjem spojke.

Spojku, koja je potrošni sklop očito ćete uskoro trebati izmijeniti, s potisnom pločom i tlačnim ležajem. Uzrok ispadanja iz stupnja prijenosa je ili u mehanizmu za šaltanje ili istrošenju kandžastih spojki i prstenova za sinkronizaciju.

Osim agresivnog šaltanja, odnosno nedovoljnog pritiskanja spojke, na probleme s mjenjačem može utjecati i neredovita izmjena ulja. Možda ulje u mjenjaču nije nikada ni izmijenjeno, a u njemu se nakupe komadići metala i strugotina, što ga uništava.

Preporučljivo je, u sklopu, izmijeniti spojku i popraviti mjenjač. Pritom ga treba rastaviti.


Komentari

loading...