Koji su bolji dizelaši 2.0 TDI ili 1.9 TDI, 2.0 TDCI ili 1.8 TDCi

Ozbiljan dizelaš za 2000, 3000, 4000 eura? Da, doduše ‘deset i kusur’ godina. Tu u obzir dolaze Golf, Passat, Octavia, Superb s ‘pumpa-duse’ 1.9 TDI i 2.0 TDI, Focus, Mondeo … 2.0 TDCi ili 1.8 TDCi?

Više smo puta pisali da je Volkswagenov 1.9 TDI bolja opcija od 2.0 TDI. Prvo, 2.0 TDI je izveden iz 1.9 TDI, povećanjem provrta sa 79,5 na 81 mm (uz zadržavanje hoda od 95,5 mm), pa je mehanički više opterećen, a stijenke među cilindrima su tanje. Glavni je problem u glavi sa 16 ventila i četiri masivna sklopa pumpa-brizgaljka. Dugo se smatralo da četiri ventila i razmjerno velik pumpno-brizgajući sklop nije moguće ugraditi u glavu svakog cilindra.

Volkswagen se ipak odlučio na tu zahtjevnu koncepciju, pa su stijenke u glavi tanke i osjetljive. Time se povećava potrošnja ulja te smanjuje pouzdanost. Uvođenjem sustava common-rail 2008. to je trebalo biti riješeno, ali prva je serija turbodizelaša 2.0 TDI imala velikih problema s piezo brizgaljkama Siemens. Kod novih motora, s elektromagnetskim brizgaljkama Bosch nove generacije, problema više nema, ali 1.9 TDI je bolja opcija.

Kad su dizelaši Mondea u pitanju ,treba naglasiti da je 2.0 TDCi, kojeg Ford proizvodi u suradnji s Peugeotom (stiže iz Francuske), vrlo dobar i izdržljiv, ali ipak manje preporučljiv od 1.8 TDCi, koji je izvorno Fordov te se proizvodi u Kölnu. Savjetujemo vam da se zupčasti remen, zajedno s napinjačem, pratećim valjkom i vodilicom mijenja nakon 120.000 km ili pet godina (što prije istekne), premda je kod Forda taj termin 180.000 km.

Na kraju najvažniji savjet: izaberite onaj konkretni motor koji je u boljem stanju, nakon detaljnog pregleda, uz mjerenje tlakova kompresije i prednabijanja. Ako je motor u dobrom stanju, prvi trebaju biti ravnomjerni i minimalno 30 bara (na hladno), a drugi minimalno 0,7 bara (u srednjem režimu rada). A ako kupujete 2.0 TDI svakako provjerite koje brizgaljke ima. Ako su Siemens, odustanite.


Komentari

loading...