Metalni zveket faznog lanca? Odmah ga izmijenite, jer može nastati havarija motora!

Povećana buka (zveket) posljedica je lupanja zbog zazora između lanca i lančanika, a i pojedinih segmenata lanca, nastalih trošenjem. Ako to ne napravite odmah, povećava se trošenje te rizik oštećenja bregastih vratila i ventila, jer motor ne radi u fazi…

Riskira se i havarija motora (sudar klipova i ventila) u slučaju pucanja lanca. Trebate izmijeniti sve u sklopu (lanac, lančanike, napinjač i vodilice), ni u kojem slučaju samo lanac. Premda se navodi da lanac traje koliko i motor (ne mijenja se), to u praksi nije slučaj. Pogotovo ako se interval izmjene ulja ‘cijedi’ do kraja – preporučljivo ga je mijenjati na 10.000 km, zajedno s filtrom.

Razvodni mehanizmi suvremenih motora opterećeniji su od starih, jer koriste jednostruke lance (simplex), umjesto dvostrukih (duplex), radi smanjenja troškova, otpora trenja (time i potrošnje goriva) te dužine i mase motora. Time se znatno povećavaju opterećenja dijelova lanca i lančanika te se, zbog nedovoljno poboljšane kvaliteta materijala i toplinske obrade, ubrzava trošenje.


Komentari

loading...