Motor troši previše ulja? Ovo su razlozi:

Svaki motor troši ulje, jer treći klipni prsten (strugač ulja), kad klip ide iz gornje u donju mrtvu točku, ne ostruže cijeli sloj ulja i ono potom izgori.

Normalno je da motor troši 0,1 do 0,3 litre ulja na tisuću kilometara. Kod dizelaša često nastaje privid da motor ne troši ulje, jer gorivo koje ne izgori kapa u karter i nadomješta izgoreno ulje.

Ako motor troši previše ulja, treba razlučiti koliko od toga motor prolijeva, a koliko stvarno troši. Ulje se najčešće prolijeva (curi) na brtvama kartera i poklopca ventila, a kod starijih vozila s više kilometara i na semeringu radilice.

Zbog toga najprije provjerite koliko je to slučaj, a često može pomoći samo dotezanje vijaka na poklopcima kartera i ventila (u težim slučajevima treba izmijeniti brtve).

Trošenje u motoru događa se kroz vodilice ventila (gumice) i klipne prstenove/cilindre, a povezano je s općom dotrajalošću motora.

Detektira se mjerenjem kompresije hladnog motora – na cilindrima gdje je tlak niži od 8 bara prisutno je ‘propuštanje kompresije’ te se može očekivati povećano trošenje ulja.

Za lociranje problema u cilindre se, kroz otvore svjećica, ulijeva po desetak kapi ulja. Ako potom, u mjerenju kompresije, tlak poraste, problem je u istrošenju klipnih prstenova. Ako ne poraste, problem je u istrošenju ventila, odnosno sjedišta ventila.


Komentari

loading...