DOKTORE POMOZITE

Opel Astra 1.7 CDTI (2009.): motor ostao bez rashladne tekućine pa zaribao

Foto: MRNA

Prva je opcija generalni popravak, koji je skup, a zbog mogućeg oštećenja temeljne konstrukcije bloka i kućišta, uslijed intenzivnog lokalnog pregrijavanja, i riskantan…

… stoga je preporučljivija druga opcija – kupnja tvornički repariranog motora ili rabljenog, ako je u dobrom stanju, odnosno možete dobiti jamstvo na ispravnost i izdržljivost.

PITANJE ČITATELJA

Opel Astra 1.7 CDTI, iz 2009., sa 157.000 km, motor zaribao zbog pregrijavanja nakon što je, zbog puknuća hladnjaka (uslijed udarca), iscurila rashladna tekućina. Dijagnoza ovlaštenog servisa: ‘zaribali klipovi u cilindrima’ i treba promijeniti motor, novi ili reparirani.

Cijena je neprihvatljivo visoka, a na tržištu se nude motori nepoznate kilometraže i godine proizvodnje, bez jamstva, po 1800 do 2200 eura. Neki me uvjeravaju da mogu kvalitetno reparirati ‘izgorjeli’ motor, a drugi da isključivo moram pronaći zamjenski motor, jer je pregrijavanjem materijal trajno promijenio prvotna svojstva te motor više nije moguće kvalitetno i pouzdano popraviti.

ODGOVOR DOKTORA

Ocjena ovlaštenog servisa je ispravna i ako motor zariba zbog potpunog nedostatka rashladne tekućine (što je gore nego da zariba zbog nedostatka ulja) u pravilu se ne može popraviti. Preciznije, nije ga preporučljivo popraviti. Bez obzira na to što je turbodizelaš 1.7 CDTI solidne i izdržljive izvedbe.

Veliko toplinsko pregrijavanje izaziva nepovratne promjene u strukturi materijala i gubitak osnovnih mehaničkih svojstava (tvrdoće, čvrstoće, žilavosti…) vitalnih dijelova, a gube se potrebne dimenzije i geometrijske karakteristike vitalnih dijelova.

Zbog toga treba promijeniti sve: blok, glavu, radilicu, ležajeve, klipnjače, klipove, prstenove, pomoćne agregate…, a takav je popravak dvostruko skuplji od generalnog te je skuplji i od repariranog motora.

A ako bi se ipak odlučili na popravak, uz ostavljanje dijelova koji se čine dobrima, velik je rizik da zbog neuočenih nepravilnosti u materijalima i dimenzijama tih dijelova motor brzo nakon popravka doživi havariju.

Tada bi sve uloženo propalo. Najbolje je kupiti tvornički reparirani motor ili biti strpljiv pa pronaći dobar i povoljan rabljeni.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo