Opel Astra 1.7 CDTI: motor zbog udarca ostao bez rashladne tekućine pa zaribao

Greška je 100% na vama, jer je nakon udarca vaša Opel Astra trebala biti odšlepana u servis, čak se nije smjela ni voziti do servisa, jer to može biti dovoljno da nastanu dodatna velika oštećenja motora…

PITANJE ČITATELJA

Opel Astra 1.7 CDTI, 2010., 213.000., motor je zaribao zbog pregrijavanja tijekom vožnje nakon što je zbog puknuća hladnjaka (uslijed udarca), postupno iscurila rashladna tekućina.

U servisu su mi rekli da nemam pravo na Kulanz (sudjelovanje proizvođača u trošku. Je li to u redu i je li me motor trebao upozoriti da će doći do havarije? Rekli su mi da treba promijeniti motor, novi ili reparirani.

Na tržištu se nude motori nepoznate kilometraže i godine proizvodnje, bez jamstva, po 1300 do 1500 eura. Neki me uvjeravaju da mogu kvalitetno reparirati ‘izgorjeli’ motor, a drugi da isključivo moram pronaći zamjenski motor, jer je pregrijavanjem materijal trajno promijenio prvotna svojstva te motor više nije moguće kvalitetno i pouzdano popraviti.

ODGOVOR DOKTORA

Ocjena ovlaštenog servisa je ispravna, greška je 100% na vama jer ste nakon udarca trebali odmah odšlepati auto u servis, čak ga ni ne voziti do servisa, jer to može biti dovoljno da nastanu dodatna velika oštećenja.

Ako motor zariba zbog potpunog nedostatka rashladne tekućine (što je gore nego da zariba zbog nedostatka ulja) u pravilu se ne može popraviti. Preciznije, nije ga preporučljivo popraviti. Veliko toplinsko pregrijavanje izaziva nepovratne promjene u strukturi materijala i gubitak osnovnih mehaničkih svojstava (tvrdoće, čvrstoće, žilavosti…) vitalnih dijelova, a gube se potrebne dimenzije i geometrijske karakteristike vitalnih dijelova.

Zbog toga treba promijeniti sve: blok, glavu, radilicu, ležajeve, klipnjače, klipove, prstenove, pomoćne agregate…, a takav je popravak dvostruko skuplji od generalnog te je skuplji i od repariranog motora. A ako bi se ipak odlučili na popravak, uz ostavljanje dijelova koji se čine dobrima, velik je rizik da zbog neuočenih nepravilnosti u materijalima i dimenzijama tih dijelova motor brzo nakon popravka doživi havariju.

Tada bi sve uloženo propalo. Najbolje je kupiti tvornički reparirani motor ili biti strpljiv pa preko oglasnika ili izravnom potragom pronaći dobar i povoljan rabljeni.


Komentari

loading...