Opel Astra 2.0 DTI (2001.): zašto je otkazala visokotlačna pumpa goriva?

Zbog standardne dotrajalosti, jer tko zna koliko je prešla vaša Opel Astra 2.0 DTI kad ste je kupovali, možda više od 300.000 km…

PITANJE ČITATELJA

Opel Astra 2.0 DTI, 2001., 292.000 km, iz 1999., kupljena rabljena 2012. prošle je godine crkao ECU na Bosch pumpi, popravak je koštao skoro 600 eura. Ove je godine počela ponovno da zeza, nisam prešao ni 10.000 km, dimila je, gubila snagu, opet je problem na Bosch pumpi VP44…

ODGOVOR DOKTORA

Prvenstveno se radi se o dotrajalosti, inače, solidnog turbodizelaša i solidne visokotlačne pumpe, jer tko zna koliko je stvarno prešla vaša Astra 2.0 DTI. Kad ste je kupovali, možda je već imala i više od 300.000 km.

Kod visokotlačne razvodne pumpe VP44 osjetljiva je upravljačka elektronika (ECU), koja se u pravilu ne mijenja, nego se pumpa mijenja u kompletu. Kad je već mijenjana elektronika, trebalo je u prvom koraku temeljito servisirati i mehaniku.

Ako je to napravljeno u drugom koraku, sada bi sve moglo biti u redu. Problem može biti i zbog goriva, ali ne jer je loše, kako ste mislili. Naime, problemi s gorivom na našem tržištu riješeni su prije deset godina.

Problem je što je ta visokotlačna pumpa konstruirana za gorivo s 50 do 150 ppm sumpora (za ekološki standard Euro 3, odnosno Euro 4), a sumpor, osim negativnih učinaka (potiče stvaranje čađe, stvara sumporne kiseline koje razblažuju ulje i nagrizaju unutrašnjost motora…) ima i pozitivne.

Naime, sumpor u elementarnom stanju ili spojen s metalima, stvara kruta maziva. Najpoznatije je molibdenov disulfid, koji je temelj aditiva i maziva Liqui Moly. Nakon uvođenja bezsumpornih goriva, odnosno sa svega 5 ppm sumpora, brzo je postalo jasno da takva ‘suha’ goriva više troše visokotlačnu pumpu i brizgalice. Naime ti se sklopovi podmazuju istim tim gorivom.

Zbog toga su visokotlačne pumpe i brizgalice suvremenih dizelaša izrađene od kvalitetnijih materijala, obrađenih posebnim postupkom toplinske obrade (nitriranjem). Problem je kod visokotlačnih pumpi stare generacije, poput Bosch VP44, ako se koristi dizelsko gorivo po standardu Euro 6, jer takvo gorivo ne osigurava dobro podmazivanje tarnih ploha visokotlačne pumpe i brizgalica, pa dolazi do ubrzanog dotrajavanja. To se može učinkovito riješiti ako se u gorivo dodaje 1 posto dvotaktola ili običnog mineralnog ulja (ne sintetičnog!).

Savjetujemo vam odlazak u kvalitetan servis za dizelske motore, koji će vam obnoviti visokotlačnu pumpu goriva, ali i utvrditi stanje cijelog motora te preporučiti potrebne servijsne, odnosno reparacijske mjere.


Komentari

loading...