Peugeot 307 ima pouzdan i izdržljiv osnovni benzinski motor 1.4i, jednostavne izvedbe, s jednim bregastim vratilom (SOHC) i osam ventila, bolje mehanika od elektronike…
PITANJE ČITATELJA
Peugeot 307 1.4i, 75 KS, 237.000 km, 2005., počeo je raditi nemirno i tresti u praznom hodu. Kazaljka okretomjera varira od 800 do 2500/min. Prije dvije godine promijenio sam elektroničke bobine, pa ne znam je li to može povezano s ovim problemom.
ODGOVOR DOKTORA
Peugeot 307 ima pouzdan i izdržljiv osnovni benzinski motor 1.4i, jednostavne izvedbe, s jednim bregastim vratilom (SOHC) i osam ventila. No, s obzirom na godine i kilometre potrebno ga je temeljito pregledati, mehanički i elektronički. Najprije treba izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora, kako bi se utvrdio stupanj istrošenja, koji utječe na njegov rad.
Ako je u dobrom stanju, trebali bi biti oko 10 bara, a ako su niži od 9, nužan je popravak. Izmjerite tlak goriva, koji u praznom hodu treba iznositi 1,5 bara, a na srednjim okretajima minimalno 3,5 bara. Problem može biti i u propuštanju zraka na usisnom kolektoru (ulazak ‘falš’ zraka).
Potom treba provjeriti ispravnost elektromotornog ventila za podešavanje rada u praznom hodu (‘motorića ler-gasa’), što je čest problem starijih PSA-ovih benzinaca 1.1i i 1.4i, kao i otkazivanje elektroničkih bobina (nije povezano jedno s drugim).
Na kraju, treba napraviti temeljitu elektroničku dijagnostiku te provjeriti ispravnost senzora tlaka usisnog zraka (MAP), senzora temperature, lambda sonde i visokonaponskog paljenja.