DOKTORE POMOZITE

Peugeot 308 1.6 HDi iz 2008., slabo pali zagrijan, a hladan ‘kresne’ iz prve…

Turbodizelaš 1.6 HDi prve generacije bio je osjetljiv na nakupljanje ulja u situ uljne pumpe te donjem dijelu bloka što je izazivalo trošenje razvodnog mehanizma, otkaz turbopunjača i otežano paljenje, više u verziji sa 109 nego sa 90 KS.

U slučaju kad mototr slabo pali zagrijan, a hladan ‘kresne’ iz prve, treba provjerite je li ispravan elektropokretač (ima li povećane otpore i smanjenu učinkovitost) i je li oslabio akumulator. Uzrok može biti i u regulatoru količine goriva te ulasku zraka u sustav napajanja.

Rješenje tog problema je mijenjanje motornog ulja, zajedno s filtrom, najkasnije nakon 10.000 km, čišćenje motora od nakupljenog uljnog taloga, koji spriječava cirkulaciju ulja (podmazivanje), što je put u povećano habanje i uništenje.

Provjera je moguća skidanjem poklopca ventila, kako bi se provjerilo istrošenje bregastih vratila, treba provjeriti i stanje turbopunjača, a svakako i izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora. Sve je to važno kupujete li rabljeni primjerak.

Naš je savjet, ne zalijećite se, pogotovo sa 109 KS. Slabiji (90 KS) bolji je izbor, puno bolji…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin