Problem je u neispravnom senzoru temperature ili mjeraču protoka zraka…
SIMPTOMI
Peugeot 308 1.6 HDi, 2012., 195.000 km, nakon prvog paljenja, povećavaju se okretaji u praznom hodu, s malo ispod 900/min, na 1200/min, 1500/min…
DIJAGNOZA
Problem je vjerojatno u senzoru (davaču) temperature, koji se nalazi na glavi motora nasuprotno zupčastom remenu. Kad je neispravan upravljačka elektronika dozira veću količinu goriva, potrebnu za rad hladnog motora, premda je zagrijan. Zbog toga se povećavaju okretaji u praznom hodu.
Drugi je mogući uzrok u mjeraču protoka usisnog zraka. Njegova je funkcija da mjeri kolika masa zraka ulazi u motor te upravljačka elektronika potom podešava količinu ubrizganog goriva da se postigne optimalan, stehiometrijski omjer masa zraka i goriva (kod dizelskog goriva 14,5:1).
Ako je mjerač protoka zraka neispravan i pokaže veću masu usisanog zraka od stvarne, upravljačka odnosno kontrolna jedinica motora (ECU) određuje veću količinu goriva. Kako se brzina vrtnje motora i snaga dizelskog motora podešavaju isključivom količinom ubrizganog goriva, motor sam povećava brzinu vrt nje, time i snagu.