Škoda Octavia 1.6 MPI – otkazivanje katalitičkog konvertora (katalizatora) kod starijeg benzinskog vozila u pravilu je povezano s greškama sustava za paljenje i ubrizgavanje…
PITANJE ČITATELJA
Škoda Octavia 1.6 MPI, 102 KS, 2010., 189.000 km. Sve je bilo u redu donedavno, a na tehničkom pregledu su mi utvrdili da trebam izmijeniti katalizator, a auto nije prošao eko-test. Što je uzrok problema?
ODGOVOR DOKTORA
Otkazivanje katalitičkog konvertora (katalizatora) kod starijeg benzinskog vozila u pravilu je povezano s greškama sustava za paljenje i ubrizgavanje. Najprije treba posumnjati na lambda sondu, koja mjeri sadržaj kisika u ispušnim plinovima, po čemu upravljački modul podešava pravilan (stehiometrijski) omjer masa zraka i goriva – 14,7:1.
Napon ispravne lambda sonde oscilira između 0,1 i 0,9 V. S obzirom na godine i kilometre preporučljivo je izmijeniti i preventivno, što vrijedi i za električnu pumpu goriva, čija dotrajalost također može stvarati probleme s ubrizgavanjem. Savjetujem vam čišćenje brizgaljki te svakako izmjenu svjećica i filtra zraka.
Kad sve dovedete u red, izmijenite katalizator u sklopu prednjeg ispušnog lonca. Nadamo se da ste izmijenili zupčasti remen – kod tog motora iznimno je važno pritom, uz napinjač i vodilicu, izmijeniti i pumpu rashladne tekućine. Ako se to ne napravi, riskira se havarija, zbog olabavljenja ili pucanja remenice na pumpi.