DOKTORE POMOZITE

Škoda Octavia 1.6 TDI (2015.): motor zagrijan radi nemirno pri nižim okretajima i gasi se, teže pali

Škoda Octavia 1.6 TDI ima pouzdan i izdržljiv dizelski motor, problemi zagrijanog, a ne hladnog motora ukazuje da nije problem u dotrajalosti, nego sustavu ubrizgavanju…

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.6 TDI, 105 KS, 2015., 144.000 km, kad se motor zagrije teže pali i radi nemirno u leru i gasi se kod zaustavljanja na semaforu. Snaga nije smanjena i motor vuče i dalje dobro, ali je potrošnja povećana za pola litre na 100 km i pojačano dimi

ODGOVOR DOKTORA

Škoda Octavia 1.6 TDI ima pouzdan i izdržljiv dizelski motor, problemi zagrijanog, a ne hladnog motora ukazuje da nije problem u dotrajalosti, nego sustavu ubrizgavanju. Sve ukazuje da je došlo do problema s brizgaljkama goriva. To potvrđuje povećana potrošnja goriva i čađav dim, što je loš znak i izaziva dodatne probleme.

Naime, čađav dim  znači da je u njemu puno krutih čestica ugljika, čađe, što je posljedica prevelike količine goriva koja ne može izgorjeti te se formiraj sićušne nakupine skrućenog ugljika. One se potom nakupljaju u komori ta izgaranje, ventilima (posebice ispušnom), a posebice u turbopunjaču. To izaziva višestruke probleme: poremećaj rada motora, oštećenje i pregaranje ventila, debalans i oštećenje turbopunjača: ležajevi, vratilo, kvar EGR ventila…

Neispravne brizgaljke ubrizgavaju previše goriva, jer ga propuštaju u sekvencama kad su zatvorne. Upravljački modul dizelskog motora (ECU) proračunava potrebnu količinu goriva po trajanju otvorenosti brizgaljki po ciklusu (vrijeme otvorenosti brizgaljki i tlak goriva definira protok), a kad su zatvorene, protok treba biti nula. Tu nastaje problem, odnosno propuštanje goriva, uslijed oštećenja dosjednih ploha.

Ubrizgavanje prevelike količine goriva izaziva nekontrolirane detonacije i toplinsko-mehanička preopterećenja u cilindrima, zbog čega mogu izgorjeti klipovi. Bilo je slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotine izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima, uslijed štrcanja i izgaranja.

Nužan je temeljit servis motora, sa servisiranjem ili izmjenom neispravnih brizgaljki (preporučuje se ugradnja repariranih. Za prevenciju ovakvih problema i rješavanje, ako nisu previše eskalirali, pomaže  korištenje aditiva Datacol, koji pročišćava brizgaljke i stabilizirati im rad.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin