Stariji benzinski motor lošije pali topao nego hladan? Čudno, a zapravo i nije…

Ako atmosferski benzinski motor s indirektnim ubrizgavanjem (MPI) lošije pali topao nego hladan, najprije treba provjeriti tlak goriva, jer je vjerojatno dotrajala pumpa goriva…

Kod starijih benzinaca je preporučljivo izmijeniti i preventivno. Tlak kad se uključi kontakt treba biti 3,5 bara, a kad motor radi na minimumu (zbog podtlaka u usisnoj grani) – 3,2 bara. Električna pumpa koja je ugrađena pri dnu spremnika goriva se ne popravlja, nego mijenja.

Istodobno bi trebalo provjeriti brizgalice te ih očistiti na ultrazvučnom uređaju, odnosno izmijeniti oštećene te provjeriti u kakvom je stanju lambda sonda. Provjerava se napon, odnosno njegovo osciliranje od 0,2 do 0,9 V i ako je neispravna, treba je izmijeniti.

Sljedeći u nizu mogućih uzroka su senzori temperature i tlaka usisnog zraka i zabrtvljenost usisnog kolektora – motor možda usisava ‘falš’ zrak, pa ne može normalno raditi.

Ako je automobil kupljen rabljeni, moguće je da je auto prešao više, odnosno da je znatnije istrošen. Zbog toga vam savjetujemo i mjerenjem tlakova kompresije, koji trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 9,2 bara.

Ako to nije slučaj trebat će ozbiljniji zahvat na motoru – servis glave motora i ventila, izmjena klipnih prstenova…


Komentari

loading...