Temeljit pregled karoserije, važan na početku proljeća

Nakon posljednjeg ‘udara’ zime trebat će detaljno pregledati karoseriju, koja je najvažniji dio automobila. Oštećene i zahrđale dijelove karoserije važno je odmah popraviti, jer je tada popravak najlakši i najjeftiniji…

Popravci karoserije kod limara mnogima su postali financijski nedostupni. Tako se dodatno ugrožava ‘zdravlje’ karoserije, koja je najvažniji dio automobila. Sve se drugo razmjerno lako može dovesti u red, no ako je karoserija u lošem stanju, popravci su ponekad toliko skupi, da se automobil i ne isplati popravljati.

Zbog toga je izuzetno važno na vrijeme otkriti i odmah popraviti sva sitna oštećenja. Uz malo dobre volje, jednostavniji limarski poslovi nisu nikakav problem. Manja udubljenja, oštećenja i zahrđale površine, gdje korozija još nije ozbiljnije načela karoseriju, lako možete popraviti s nešto jednostavna alata i pribora.

OŠTEĆENJA OD KAMENČIĆA – vrlo se često događa da kamenčić, odbijen od kotača automobila koji vozi ispred, ošteti boju i napravi udubinu. Na tom mjestu lim počinje odmah hrđati, te ga treba što prije zaštititi temeljnom bojom. Ako su oštećena mjesta već zahrđala, prije bojanja ih treba temeljito očistiti. U slučaju većih oštećenja, potrebno je ispraviti lim, uz pomoć čekića i podmetača. Nakon izravnavanja i čišćenja lima, treba ga pažljivo obojiti kistom ili sprejem.

TRAGOVI HRĐE – hrđanje (oksidacija) lima napreduje s vremenom i ima učinak kao rak na tijelu čovjeka. Zbog toga treba redovito pregledavati karoseriju i u početnoj fazi popravljati zahrđala mjesta. Oštećenja na blatobranima, pragovima i podnici najlakše se mogu otkriti podizanjem automobila dizalicom ili na kanalu.

Prije bojanja temeljnom bojom, važno je temeljito očistiti površinu do zdravog lima. Vidljiva mjesta na karoseriji treba nakon čišćenja poravnati kitom, prebrusiti i obojiti. Nabubreni ili “procvjetali” lim ukazuje na veći stupanj zahrđalosti. Takva mjesta treba temeljito obrusiti, te čekićem utisnuti oštećene krajeve lima. Lopaticom se nanese kit, te ga se nakon sušenja prebrusi. Prije bojanja, okolni lim treba zaštititi ljepljivom trakom.

OŠTEĆENJA PLASTIKE – ako se odlomio dio spojlera ili odbojnika, treba sačuvati odlomljeni dio. Važno je temeljito prebrusiti i odmastiti rubove i unutrašnje površine. S vanjske se strane dio učvršćuje ljepljivom trakom, te se s unutrašnje nanosi poliesterska smola. Na smolu se lijepi nekoliko slojeva staklenih vlakana, te se ponovno nanosi smola. Površina se na kraju obrađuje poliesterskim kitom (mješavinom smole i staklenih vlakana), brusi i po potrebi boja.

VAŽNI SAVJETI
• svakih nekoliko mjeseci temeljito pregledajte sve metalne površine, unutrašnjost blatobrana i podnicu, te odmah popravite oštećenja.
• veća oštećenja nosećih dijelova ni u kojem slučaju ne prekrivajte kitom ili plastikom. Potpuno uklonite truli dio lima i zavarite novi.
• kod kupnje rabljenog automobila birajte one s originalnom bojom, makar i lošijom. Izbjegavajte svježe obojene, jer se tako prikrivaju oštećenja
• redovito perite automobil, najmanje jednom tjedno, posebice poslije svake bure, jer prljavština i sol nagrizaju karoseriju.

Komentari