Volan se trese u vožnji i nakon balansiranja kotača? Ovo su razlozi

Uzrok je u iskrivljenju, odnosno ekscentričnosti naplatka, glavčine kotača, pogonskog vratila, kočnog diska…, jednog ili više tih dijelova/sklopova

PROBLEM

Volan vibrira pri brzini 80 do 90 km/h. Dvaput sam balansirao sve kotače, ali bez efekta, čak i s novim naplacima?

DIJAGNOZA

Takav se problem najčešće javlja zbog iskrivljenja naplatka, a ako ste bili kod nestručnog gumara, možda je kotač dinamički uravnotežio, a nije uočio iskrivljenje naplatka.

Naime, bočno iskrivljeni naplatak može se dinamički uravnotežiti, a potom u vožnji vibracije izazivaju bočne sile generirane bočnim pomicanjem gazne plohe na asfaltu.

Dakle, u prvom koraku otiđite u kvalitetan gumarski servis, kako bi provjerili je li naplatak u redu. Ako jest, u drugom koraku treba provjeriti postoji li iskrivljenost (ekscentričnost) u glavčini kotača.

Za preciznu kontrolu potrebno je skinuti kotač, potom i glavčinu (što nije jednostavno, niti lako, jer kod starijih automobila može ‘zapeći’), postaviti je na rotacijski uređaj i kontrolirati dodirnim komparatorom.

Ako je glavčina iskrivljena, odnosno ekscentrična treba je svakako izmijeniti, nikako ‘ravnati’. Zbog važnosti te utjecaju na sigurnost treba ugraditi originalni, a ne zamjenski, a poželjan je i ispravan rabljeni sklop).

Ako je i glavčina ispravna, problem može biti u iskrivljenom pogonskom vratilu (ono što mnogi pogrešno zovu ‘poluosovina), jer niti je ‘polu’, niti osovina. Uzrok može biti i u iskrivljenom disku.

Provjeru treba napraviti po tom redoslijedu, jer je to i redoslijed utjecajnosti na vibriranje volana.


Komentari

loading...