Volkswagen Golf 1.9 TDI (2007.): loše pali zbog pada kompresije, problema s ubrizgavanjem ili dotrajalog anlasera

Volkswagen Golf 1.9 TDI je opremljen je vrlo izdržljivim i trajnim turbodizelašem, a problemi s paljenjem mogu biti posljedica lošeg brtvljenja komore za izgaranje (u cilindrima ili ventilima), nepravilne količine ubrizganog goriva i premale brzine vrtnje verglanja…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Golf 1.9 TDI, 2007., 204.000 km, motor lošije pali ujutro i, zanimljivo, problemi su se povećali s porastom temperature. Ponekad treba verglati i pet puta. Kad napravim pauzu od 10-15 minuta potom uhvati lakše…

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Golf 1.9 TDI je opremljen je vrlo izdržljivim i trajnim turbodizelašem, a problemi s paljenjem mogu biti posljedica lošeg brtvljenja komore za izgaranje (u cilindrima ili ventilima), nepravilne količine ubrizganog goriva i premale brzine vrtnje verglanja…

Naime, dizelski motor, za razliku od benzinskog, koji ima dodatni izvor paljenja (preskakanje električne iskre na svjećicama na  kraju drugog takta (kompresije), gorivo pali spontano nakon što se ubrizga u vrući zrak. Zbog povećanog stupnja kompresije usisani zrak se visoko stlačuje i temperature mu rastu i na više od 650 Celzijevih stupnjeva.

Tada se ubrizgano gorivo samo pali nakon ubrizgavanja. Ako pri komprimiranju dolazi do propuštanja između klipnih prstenova i cilindara, ili ventila i sjedišta ventila, zrak se pri komprimiranju dovoljno ne zagrijava i ubrizgano gorivo se teško pali.

Dakle, u prvom koraku treba izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora i to je prvi pokazatelj stupnja istrošenja motora. Ako je motor u dobrom stanju tlakovi trebaju biti 30 bara, a 27 bara je granica kad je potrebno otvarati motor i tada se najčešće radi ‘polugeneralka’.

Drugi mogući uzrok paljenja je u količini ubrizganog goriva. Naime, da bi jedan gram goriva mogao izgorjeti pravilno i potpuno, potrebno je 14,5 grama zraka, što se može korigirati i promjenom temperature i pogrešnog mjerenja protoka (mase) usisanog zraka. Dakle, treba provjeriti stanje brizgaljki goriva te ispravnost senzora temperature i mjerača protoka zraka (česti problem kod starijih 1.9 TDI).

Treći mogući uzrok je u premaloj brzini vrtnje motora pri startanju, odnosno presporom verglanju. Dotrajao elektropokretač (manje učinkovit i većih otpora) i oslabio akumulator ne omogućavaju da se pri startanju motor zavrti na 250/min, kad upravljačka elektronika daje signal za ubrizgavanje. Kod starih dizelskih motora problem je često u anlaseru, koji je na velikoj kilometraži već više ili manje istrošen, pa ima veće otpore i manju učinkovitost.

Kad se to kombinira s manjim kapacitetom akumulatora, ne postiže se dovoljna brzina vrtnje, pri kojoj upravljačka elektronika počinje s ubrizgavanjem goriva. Pomaže servis elektropokretača i alternatora, i nakon toga će motor lakše paliti, struja će se bolje puniti, a zbog smanjenja mehaničkih otpora blago će se smanjiti potrošnja i poboljšati performanse. Stoga je kod starijih dizelaša takav servis preporučljiv i preventivno…

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin