Volkswagen Golf 1.9 TDI: Kako riješiti problem dvomasenog zamašnjaka?

Volkswagen Golf 1.9 TDI: ako ugradite ‘kompromisni’ zamašnjak (jednomaseni s dijelom karakteristika dvomasenog), nećete ga više trebati mijenjati, ali ćete skratiti vijek motora. Vijek dvomasenog zamašnjaka možete produljiti umjerenom vožnjom, posebice dok se motor dobro ne zagrije…

PITANJE ČITATELJA

Imam Volkswagen Golf 1.9 TDI, sa 105 KS iz 2008. (posljednja serija ‘Petice’), koji je prešao 198.000 km, zbog posla uglavnom u gradskoj vožnji. Premda me u osnovi dobro služi, nisam zadovoljan, ne stoga što sam dvaput mijenjao prednje diskove i jedanput brizgaljke (tri su bile neispravne, pa sam ih zamijenio u kompletu).

Glavni je problem što dvomaseni zamašnjak, kao da je programiran, traje 50.000 km. Mijenjao sam ga na 50, 100, 150 tisuća kilometara, sada imam 198 i ponovno lupa, a popravak stoji tisuću eura. Što napraviti? Čuo sam da Sachs i Valeo imaju prilagođeni jednomaseni zamašnjak, koji mijenja dvomaseni, za trećinu cijene…

ODGOVOR DOKTORA

Dvomaseni zamašnjak je zbilja ‘rak-rana’ Volkswagenovih dizelaša 1.9 TDI s 90 i 105 KS, koji su se ugrađivali u Volkswagen Golf V i Passat B6 (samo 105 KS). Problem je znatno manji u jednako snažnom 1.6 TDI, iz sljedećih serija, koji zbog ubrizgavanja ‘common-rail’ radi znatno uglađenije i ‘mekše’ od 1.9 TDI s ubrizgavanjem ‘pumpa-brizgaljka’ (PDE).

Njegove su veće vibracije i ‘udaranja’, posebno u nižem režimu, razlog kratkog vijeka dvomasenog zamašnjaka. Može se zaključiti i da tehnologija dvomasenog zamašnjaka nije dobro prilagođena tehnologiji PDE.

Jedan je to od razloga napuštanja tehnologije ‘pumpa-brizgaljka’, a glavni je bio nemogućnost postizanja normi Euro 6, ali i visoka cijena. Učestalost otkazivanja u vašem slučaju, to vrijedi i za trošenje diskova, posljedica je vožnji ‘stani-kreni’.

Dvomaseni-zamašnjak je zamišljen da preuzima glavna dinamička opterećenja, zbijanjem i rastezanjem spiralnih opruga koje povezuju dva odvojena, međusobno zakretna dijela (zbog nastaje zamor materijala opruga, pa pucaju) te time produljuje vijek motoru, a posebno njegovim nosačima. Kod novih se dizelaša, praktički, nikad ne mijenjaju, a prije su često odlazili, jer su bili ‘žrtveno janje’ robusnih dizelaša, kao sada dvomaseni zamašnjak.

Ako ugradite ‘kompromisni’ zamašnjak (jednomaseni s dijelom karakteristika dvomasenog), nećete ga više trebati mijenjati, ali ćete skratiti vijek motora, posebice ako često vozite u gradu. Vijek dvomasenog zamašnjaka možete produljiti umjerenom vožnjom, posebice dok se motor dobro ne zagrije. Tada radi ‘mekše’ i manje napreže zamašnjak.


Komentari

loading...