Volkswagen Passat 1.6 TDI (2012.): problemi s DPF-om, kako ih riješiti?

Volkswagen Passat 1.6 TDI ima problema s filtrom čađe. Sada je nužan servis, a ubuduće, kao preventivu koriste ‘propuhivanje’ motora jedanput tjedno i korištenje aditiva za gorivo Datacol

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Passat 1.6 TDI, 2012., 198.000 km, svakih nekoliko mjeseci pali se signalna lampica DPF-a. Jedanput sm ga mijenjao (na 140.000 km) i potom dvaput čistio, ali se ponovo pali signalna lampica i potom se performanse pogoršaju…

ODGOVOR DOKTORA

Volkswagen Passat 1.6 TDI (2012.) ima kvalitetan i izdržljiv turbodizelski motor, koji lako prelazi više od 300.000 km, ali ima problema s filtrom čađe. Sada je nužan servis, a ubuduće, kao preventivu koriste ‘propuhivanje’ motora jedanput tjedno i korištenje aditiva za gorivo Datacol.

Paljenje signalne lampice motora može, ali ne mora biti povezano s DPF-om, pa je preporučljivo tići u ovošteni ili specijalizirani servis, opremljen specijaliziranim dijagnostičkim uređajem. Gasi se spajanjem na računalo preko OBD priključka…

Najprije treba utvrditi uzrok paljenja lampice i riješiti problem, koji može biti u prekoračenju servisnog uređaja, greški nekog od senzora, problema s ubrizgavanjem goriva, tlakom usisnog prednabijanja, začepljenju DPF-a ili ozbiljnijem problemu/dotrajalosti motora.

To najčešće ukazuje na manjkavost i probleme u održavanju/servisiranju automobila. Svjetlosni signal motora na instrumentnoj ploči može isključiti ovlašteni serviser, odnosno svaki specijalizirani koji ima odgovarajuću dijagnostičku opremu.

Kako se problemi s DPF-om ne bi ponavljali, preporučljivo je jedanput tjedno ispuhati motor u bržoj vožnji, a prema našem iskustvu, rizik i učestalost paljenja DPF-a znatno će se smanjiti ako počnete koristiti aditiv ta gorivo Datacol.

Autor: Željko Marušić

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin