DPF, filtar čađe, odgovori na najčešća pitanja

Svakih 800 do 1200 km treba provesti postupak regeneracije filtra čađe (DPF) u malo brže vožnje, tijekom regeneracije u filtar se dozirano ubrizgava mala količina goriva radi izgaranja čađe…

Filtar čađe (DPF) bitan je element za ispunjenje ekoloških normi Euro 6. Glavni je problem što mnogi ne znaju kako postupiti kad započne proces regeneracije. Umjesto da tada odu na bržu prometnicu i dovrše proces kroz desetak kilometara vožnje pod većim opterećenjem, vozači nerijetko zaustave vozilo i ugase motor, misleći da se radi o problemu.

Tada se proces regeneracije prekida, a gorivo se u ispušni sustav ubrizgava bez odgovarajućeg efekta. Ubrzava se prljanje, odnosno začepljenje DPF uređaja, što dovodi do problema.

Kako se manifestira začepljenje filtra čađe?
Pali se lampica DPF uređaja na instrumentnoj ploči, odnosno signalizira kvar motora, a kod automobila s elektroničkim displeju javlja se natpis ‘antipollution fault’. U radu motora, koji minimalno slabi s začepljenjem DPF-a, velik je problem trenutni i nepredvidivi gubitak snage. Upravljačka elektronika jednostavno uključuje ‘safe mode’. Izravno i neizravno to je povezano s poremećajem u radu turbopunjača, kojemu, zbog smanjenje brzine ustrujavanja plinova, pada sposobnost prednabijanja usisnog zraka. DPF je opremljen s dva senzora tlaka, na ulasku i izlasku, iz filtra i po razlici tlakova procjenjuje se stupanj začepljenja..

Kako se rješava problem?
Prvi je ugradnja novog DPF-a, uz cijenu od tisuću eura na više. Drugi je čišćenje ispušnog sustava, pri čemu se praktički uklanja središnji dio (jezgra) filtra čađe. No tada je potrebno ukloniti funkciju DPF-a u upravljačkom modulu, odnosno konfigurirati upravljački modul na način da se izbriše funkcija DPF-a.

Hoće li motor nastaviti normalno raditi bez DPF-a?
Motor nastavlja normalno raditi bez DPF-a, čak se malo poboljšavaju performanse motora, jer struja ispušnih plinova bez prigušenja dolazi do turbopunjača.

Hoće li biti problema na tehničkom pregledu bez DPF-a?
Ne bi smjelo biti, jer ispravan dizelski motor nove generacije i bez DPF-a ispušta znatno manje čađe (stupanj zacrnjenja) i štetnih plinova od dopuštenih vrijednosti.


Komentari

loading...