Fiat Marea 1.6 16V (2001.): isplati li se kupnja za 13.000 kn

Fiat Marea Weekend, karavanska izvedenica Brava/Brave, solidne je kvalitete i bolja nego se općenito misli o Fiatima. Posebno je dobra limarija, a najbolji motor je upravo benzinac 1.6 16V…

PITANJE ČITATELJA

Imam ponudu za Fiat Mareu 1.6 16V iz 2001. za samo 13.000 kn, što smatram vrlo povoljnim, s obzirom na to da auto ima 150 KS, a prešao je 105.000 km, što nije puno za veliki auto…

ODGOVOR DOKTORA

Fiat Marea Weekend, karavanska izvedenica Brava/Brave, solidne je kvalitete i bolja nego se općenito misli o Fiatima. Posebno je dobra limarija, jer su u Fiatu, od sredine 1990-ih, kako bi popravili imidž, koristili najkvalitetnije čelične limove i antikorozivnu zaštitu s velikim udjelom cinka.

Međutim, to ne vrijedi za verziju s 5-cilindarskim benzincem obujma 1998 ccm, koji je izvorno razvijen za Lanciju Kappu iz 1994. Sklon je pucanju glave i teško izdrži bez otvaranja više od 150.000 km. Taj je model preporučljiv baš s benzincem 1.6 16V s 1581 ccm i 103 KS.

Uz dobro održavanje bez problema može prijeći i više od 300.000 km i rijetko stvara probleme. Jedino treba skratiti interval izmjene zupčastog remena sa 120.000 na 100.000 km. Pritom je važno izmijeniti remenicu pumpe ulja.

Mnogi prilikom izmjene zupčastog remena mijenjaju samo dvije remenice-vodilice, koje su jeftinije, a zbog štednje ne mijenjaju remenicu uljne pumpe, koja je najskuplja. No, ako se to ne napravi, nastaje velik problem.

S vremenom se olabavi, dobije zazor u osi, remen na njoj preskoči te se sudare klipovi i ventili. Dakle, ako nemate jamstvo kad je zamijenjeno, bilo bi preporučljivo, nakon kupnje izmijeniti zupčasti remen, sa servisnim setom (remen, napinjač, vodilica, pumpu rashladne tekućine).

No, prije kupnje ipak sve detaljno pregledati, od karoserije i unutrašnjosti, do podvozja i motora, da ‘jetino’ na kraju ne bi ispalo skupo…

Komentari