Filtar goriva na dizelašu: ovako ga možete sami izmijeniti:

Bolje je to ipak napraviti u kvalitetnom dizelskom servisu: najkasnije na 15.000 km, uz motorno ulje (obvezno sintetično!), treba izmijeniti uljni filtar i – filtar goriva!

I jedan i drugi iznimno su važni za pouzdanost i trajnost motora. I dok izmijeniti uljni filtar znaju svi, s dizelskim filtrom goriva druga je priča. Ne savjetujem vam da se upuštate u takve radnje, jer taj zahvat nije ni jednostavan, miti bezazlen…

Pogrešnom, odnosno nestručnom ugradnjom možete doći u situaciju da automobil treba šlepati u ovlašteni ili dizelski servis, odnosno da mehaničar treba doći do vas osposobiti motor. Može nastati i veća šteta. Ako ipak to želite napravit,i ovo su savjeti kako to napraviti:

Prvo i osnovno, treba kupiti točno određen tip filtra dizelskog goriva, po punom nazivu modela, godini proizvodnje i broju šasije. Originalni su dijelovi kvalitetniji i skuplji od zamjenskih, ali dobri su i oni, ako imaju BR-certifikat. Dakle, to tražite i provjerite pri kupnji.

Filtar dizelskog goriva treba uviti na priključak i spojiti s dovodnim i odvodnim crijevima goriva, dobro postaviti i učvrstiti priključke. To nije pretjerano zahtjevno, a ključno u cijelom procesu je da gorivni sustav, prije pokretanja motora, treba biti potpuno napunjen gorivim i odzračen.

Dakle, prije ugradnje filtar treba napuniti gorivom i priključiti na dovod goriva iz spremnika. Potom se pumpicom izvuče zrak iz filtra te ga spoji na odvodnu cijev. Budući da tada ponovno uđe manja količina zraka u sustav goriva, potrebno je otpustiti visokotlačne cjevčice na brizgaljkama i pokrenuti elektropokretač.

Tijekom ‘verglanja’ (tri do pet sekundi, ne dulje), iz cjevčica počinju izlaziti mjehurići zraka i mala količina goriva. Kad mjehurići nestanu, cjevčice se ponovno postave i učvrste te pokrene motor.


Komentari

loading...