Ford Focus RS (2021.) s više od 400 KS, turbobenzinskih sprijeda, električnih straga!

Novi je Focus ST sa 280 KS brži no ikad, ali ljubitelji sportskih kompakata iz Kölna traže više, magično Top Gun izdanje RS. Četvrti put!

Već je aktualni Ford Focus RS, pokretan izvrsnim 4-cilindarskim turbobenzincem 2.3 Ecoboost koji ispaljuje 350 KS, dakle čak 155 KS po litri obujma, s pogonom 4×4, wow. Do 100 km/h ubrzava za 4,7 sekunde i može potegnuti 265 km/h, usto je ‘kralj ležanja’ i sportski kompakt s najviše užitka.

Model četvrte generacije donosi novosti u koncepciji, jer će biti hibrid, a istodobno Top Gun 4×4 po potpuno novoj koncepciji. Turbobenzinac 2.3 Ecoboost pokretat će samo prednje kotače, a stražnje par elektromotora snage po 25 kW. Svaki je pogonskim vratilom s dva homokinetička zgloba spojen na ‘svoj’ kotač-

Time se izbjegava masivna, skupa koncepcija klasičnog pogona 4×4 sa središnjim diferencijalom odnosno središnjom viskoznom spojkom, koja dodatno povećava potrošnju goriva, a elektromotor će se uključivati kad je najvažnije. Prvo pri startu, kad će do izražaja dolaziti elektromotori, koji svih 300 Nm okretnog momenta daje od nula okretaja.

To će, uz poboljšanje prianjanja (gripa), ubrzanje do stotke skratiti na 4,3 sekunde, a elektromotor koji pokreće stražnje kotače, bit će dobrodošao u svim okolnostima kad je prianjanje granično ili kompromitirano, odnosno kad treba dodatni pogonski impuls, Nova koncepcija, koja će osigurati više od 400 KS na sva četiri kotača, ima oznaku: eTwinsterX.

Tvrtka GKN Automotive razvila je sustav odvojenog elektromotornog pogona za stražnje kotače, preko s dva odvojena elektromotora (2×25 kW) u središtu osi stražnjih korača, pa stražnji diferencijal nije potreban. Napajaju se iz paketa litij-ionskih baterija, u podnici

Time Ford Focus RS četvrte generacije postaje opasni konkurent razvikanoj kompaktnoj premium jurilici Mercedes-AMG A 45 S. Očekuje se u ožujku 2021. na salonu u Ženevi, a kako će izgledati, pokazuje ilustracija X-Tomi Design.

Komentari