Ford Mondeo (2010.): koji je bolji, 1.8 TDCi ili 2.0 TDCi?

Turbodizelaš 2.0 TDCi, kojeg u koprodukciji proizvode Ford i PSA (stiže iz Francuske), vrlo dobar i izdržljiv, ali ipak manje solidan od njemačkog 1.8 TDCi…

PITANJE ČITATELJA

Ford Mondeo, 2010., u ponudi imam turbodizelske verzije 1.8 TDCi 92 kW (125 KS) i 2.0 TDCi 103 kW (140 KS), s oko 200.000 km. Koji je verzija isplativija? Čuo sam da je slabija bolja…

ODGOVOR DOKTORA

Ford Mondeo Mk4 (treće generacije, jer je oznaka Mk2 1996. ‘potrošena’ na redizajniranu verziju Mk1 iz 1992.) solidan je  i izdržljiv automobil srednje klase, izvedbom pandan modelu Volkswagen Passat B6. Mondeo je bolji u ključnim segmentima: ima još solidniju karoseriju i bolje podvozje od Passata B6. A na tržištu rabljenih je, 10 do 20 posto jeftiniji od usporedivog Passata.

Turbodizelaš 2.0 TDCi, kojeg u koprodukciji proizvode Ford i PSA (stiže iz Francuske), vrlo dobar i izdržljiv, ali ipak manje solidan od njemačkog 1.8 TDCi, izvorno Fordovog, koji se proizvodi u Kölnu. No, zanimljivo, solidniji 1.8 TDCi ima manje pouzdan razvodni mehanizam sa zupčastim remenom (granično je dimenzioniran) pa je omjer preporučljivosti za kupnju 1.1.

Dakle, izaberite onaj konkretni Mondeo koji je u boljem stanju, nakon detaljnog pregleda, uz mjerenje tlakova kompresije i prednabijanja. Ako je motor u dobrom stanju, prvi trebaju biti ravnomjerni i minimalno 30 bara (na hladno), a drugi minimalno 0,7 bara (pri 2000/min). To je kod turbodizelskog motora odlučujuće.

Ako ne postoji vjerodostojna servisna dokumentacija da je napravljen ‘veliki servis’, savjetujemo vam da nakon kupnje izmijenite zupčasti remen, s napinjačem, pratećim valjkom, vodilicom i pumpom rashladne tekućine, pogotovo u verziji 1.8 TDCi.

Komentari