Hrđa na automobilu, kako je ukloniti i što treba izbjegavati pri tome?

Samouki majstori iz garaža mogu pomoći, ali i napraviti još veću štetu, u prijevodu, svi imaju lijek za vaš problem, ali koliko on zbilja pomaže…

Jamstva na prohrđavanje i lak kod novih automobila proizvođači danas u prosjeku daju na 10 godina. Dobra je to vijest, ali kada pogledamo prosjek starosti voznog parka u Hrvatskoj, spomenuta garancija odavno ne vrijedi.

Zato ako kupujete vozilo, uvijek dobro otvorite oči i pogledajte u kakvom je stanju karoserija. Kako i same kolege iz Revije HAK pišu, korozije nije nešto što se smatra najvećim problemom, ali i o njoj svakako treba voditi računa.

U praktičnom smislu, to znači ako već primijetite pojavu korozije, da trebate promptno reagirati. Kao i to, ako kupujete karambolirani automobil, kako je veća šansa da će biti jednog dana podložan lakšoj pojavi korozije.

Ovakvi prizori nisu rijetki na vozilima starijeg godišta… (foto: DriveTeam.hr)

No, do nje neće doći ako se uredno brinete o svome automobilu. Prije svega mislimo na redovna pranja i ispiranja vozila od nečistoća i soli. S posebnim fokusom na podvozje automobila. Protiv hrđe ćete se najbolje boriti ako je u ranom stupnju pojavljivanja premažete antikorozinom.

Već standardno, sama hrđa najčešće se viđa na rubovima vrata, blatobranima. Što se tiče podvozja, opet vrijedi ista stvar, nakupine blata, posebno ako imate blatarice iza kotača. One stvaraju nakupine blata i zadržavaju vlagu, što nakon nekog vremena izaziva sadrže vlagu i zbog toga mogu prouzročiti koroziju.

I ovdje čistoća znači pola posla! Na podvozju stradaju mostovi, krakovi i opet spojevi karoserije. Zbog svega toga, ističe stručnjak, nakon nekih deset godina gotovo je svaki automobil dobar kandidat za temeljito pranje i čišćenje te eventualnu zaštitu bitumenom.

Dakle, hrđu je potrebno temeljito očistiti, odnosno ukloniti sve do čistoga, sasvim zdravog tkiva. Kod nekih je primjeraka, nadalje, potrebno i mjestimično pjeskarenje (kod težih slučajeva) ili barem čišćenje četkom (kod lakših slučajeva), kao i premaz antikorozinom, odnosno dvokomponentnim temeljem te zaštita bitumenom, a iznutra vosak.

Naš savjet je da prilikom kupnje vozila iz uvoza posebno pripazite na još jedan detalj. Ako je vozilo iz sjevernijih zemalja EU, gdje se prometnice više sole, to može u konačnici ostaviti traga i na vašeg ljubimca nakon nekog vremena. Zato nije loše razmisliti o primjeni i našpricavanju podvozja bitumenom. Ali za kvalitetan efekt to nije dovoljno, već je prije nanošenja bitno sve dobro počistiti. Zato dobro razmislite kome ćete povjeriti vozilo spremno za ‘sanaciju’…

Izvor: Revija HAK


Komentari