DOBRO JE ZNATI

Ispravan tlak zraka u gumama – preduvjet sigurnosti, pogotovo u zimskim uvjetima!

Prvo i najvažnije: zimi voziti na zimskim gumama i drugo: treba podesiti ispravan tlak zraka u automobilskoj gumi, ovisno o opterećenju vozila, te ga kontrolirati barem svaka dva tjedna…

Zimi treba smanjiti tlak zraka u gumama? Ne! potrebno je da i zimi bude na ispravnoj razini, ovisno o opterećenju automobila! Ispravan tlak zraka u gumi od presudnog je značenja za prianjanje guma na kolnik, a time na upravljivost, stabilnost i sigurnost automobila.

Ako je tlak zraka prenizak, guma se pojačano deformira i uvija te se ne može uspostaviti dobra kontaktna površina s asfaltnom podlogom. Zbog toga guma prije proklizava, automobil se lakše zanosi te se produžava zaustavni put. Istodobno se povećavaju otpori kotrljanja te se guma ubrzano troši, a povećava se i potrošnja goriva.

Previsok tlak također nije dobar, jer se smanjuje kontaktna površina, guma se nepravilno troši te se povećavaju dinamička opterećenja podvozja i cijelog automobila. Posebice je opasan neravnomjeran tlak na određenoj osovini. Zbog toga je nakon svakog punjenja goriva preporučljivo provjeriti tlak u gumama te ga podesiti, prema uputama, ovisno o opterećenju. To je posebno važno i u zimskim uvjetima.

Tlak zraka u gumi preporučljivo je podešavati prije vožnje, na hladno, ili kad nije jako ugrijana, dakle, nakon dolijevanja goriva kojem je prethodila umjerena vožnja

Tlak zraka treba podesiti prema uputstvu, ovisno o opterećenju. Zimi treba smanjiti tlak zraka? Ne! potrebno je da i zimi bude na ispravnoj razini! Predrasuda je da manje napuhana guma bolje drži na skliskoj cesti, jer se time, s jedne strane, povećava površina gazne plohe, a s druge ta gazna ploha više uvija (gnječi) i lošije prianja. Zbog toga i zimi guma treba biti napuhana na propisani tlak.

Razlika je samo što ga zimi treba češće kontrolirati, er se pri niskim temperaturama tlak zraka blago smanjuje. Snižavanjem temperature za 10 Celzijevih stupnjeva tlak zraka se smanjuje za 0,06 bara, tako da guma napuhana ljeti u zimskim bi uvjetima, teoretski izgubila o,2 bara. Dakle, redovito kontrolirajte tlak zraka u gumama (otprilike pri svakom drugom punjenju goriva) te podesite propisani tlak, ovisno o opterećenju.

Ako se tlak zraka značajnije gubi, treba ga češće kontrolirati, ali i otići u – gumarski servis.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin