Motorno ulje 5W-30 je potpuno (100%) sintetično i nije odgovorno za probleme s nakupljanjem katrana i začepljenjem uljnih kanala turbodizelaša PSA-Ford 1.6 TDCi, odnosno 1.6 HDi
PITANJE ČITATELJA
Je li preporučljivo u novija vozila i vozila s određenim zahtjevima stavljati ulje 5W-40 koje je potpuno (100%) sintetičko?
S tim se u potpunosti slažem, ali je po uputama proizvođača, u moj Ford C-Max, s često kritiziranim dizelašem 1.6 TDCi, ulje oznake 5W-30. Da li je ulje te oznake potpuno (100%) sintetičko te da li je takvo ulje (5W-30) dijelom odgovorno za probleme kod ovih motora (osim sita za ulje)?
ODGOVOR DOKTORA
Ulje 5W-30 je potpuno (100%) sintetično i nije odgovorno za probleme s nakupljanjem katrana i začepljenjem uljnih kanala PSA-Fordovih turbodizelaša 1.6 TDCi, odnosno 1.6 HDi iz serija od 2003. do 2009.
Zbog toga je posebno na udaru turbopunjač, jer kod problema s podmazivanjem prvi ostaje bez ulja. Ti su problemi izraženiji kod verzija sa 109 KS nego sa 90 KS, a u novim 8-ventilskim verzijama tih motora su riješeni. Ipak, savjetujem vam korištenje ulja 5W-40, koje je također potpuno sintetično.
Probleme tim motora možete riješiti, ili barem umanjiti, ako ulje zajedno s filtrom mijenjate najkasnije na 10.000 km, redovito provjeravate razinu ulja i po potrebi ga dolijevate (čim razina padne ispod pola, između oznaka ‘min’ i ‘max’ na mjernoj šipki), te ako na 50.000 km od servisera zatražite da skine poklopac kartera i sve dobro očisti, posebno sito na ulasku u uljnu pumpu.