Kako se popeti na rubnjak, a ne oštetiti aluminijski naplatak? Evo savjeta:

Penjanje na rubnik nije tako jednostavno, izaziva snažno dinamičko opterećenje vitalnih dijelova ovjesa (amortizera, kuglastih zglobova, ležajeva…) te remeti geometriju kotača i potom ugrožava sigurnost.

Izbjegavajte takve manevre, a ako morate, penjite se polako, pod kutem od 45 stupnjeva. Lagano dođite do ruba i zaustavite se. Polako se popnite, a kod spuštanja držite nogu na kočnici.

Štetno se penjati (spuštati) s oba kotača istodobno. Na veće se rubnike najbolje je penjati najprije s pogonskim kotačima, jer obodna sila smanjuje opterećenje. Nemojte se ustručavati zamoliti putnike da iziđu iz automobila, jer se time smanjuje opterećenje.

Parkiranja kod kojih se treba popeti na rubnjak su prava noćna mora većine vlasnika auta s velikim alu naplacima, i ako dobro pogledate njihove rubove, malo ih je bez oštećenja. Na našim cestama s brojnim zamkama to nije lako izbjeći, ali može se.

Kako se popeti na rubnjak a pritom ne oštetiti naplatak:

1. Napušite gume na tlak 0,2 bara veći od propisanog za puno opterećenje (manje se uvijaju pa teže dođe do kontakta naplatka i rubnjaka).

2. Svakom rubnjaku varira visina, pa dobro pregledajte gdje je najniži.

3. Zamolite sve osobe da prije penjanja iziđu iz auta, radi lakšeg penjanja.

4. Priđite rubnjaku pod 45 stupnjeva i kad ga dodirnete, zaustavite automobil.

5. Volanom zakrenite prednje kotače za dodatnih 20 stupnjeva prema rubnjaku.

6. Lagano se popnite i zaustavite auto kad sljedeći kotač dodirne rubnjak.

7. Penjite se u fazama, polagano kotačem za kotačem.

8. Treba biti dovoljno mjesta za manevar, kako nakon penjanja prednjim kotačima njihovim preranim zakretanjem u suprotnom smjeru ne biste smanjili napadni kut stražnjih te povećali rizik oštećenja


Komentari

loading...