Novi su automobili preopterećeni davanjima i većini naših građana preskupi te se oni uvelike okreću tržištu rabljenih
Tri-četiri godine rabljeni automobil upola je jeftiniji od novog, a oni stari pet-šest, još uvijek u dobrom stanju prodaju se u trećinu cijene. Zbog toga tržište rabljenih automobila, na kojem se godišnje zavrti više od 80.000 automobila postaje eldorado za mnoge.
Nažalost i one koji u poreznom sustavu Europske unije pronalaze rupe te tako nelojalno konkuriraju onima koji posluju po zakonu i stvaraju nelojalnu konkurenciju, nered na tržištu.
Evo formule za sve koji se žele baviti takvim marifetlucima:
1. Osnuje se ‘tampon’ tvrtka d.o.o. nekoj od ‘tranziucijskih zemalja ‘ EU-a, Sloveniji, Češkoj, Rumunjskoj…, za koju se unaprijed odredi kratki vijek poslovanja.
2. Ta ‘tampon’ tvrtka legalno kupuje rabljene automobile po netto cijeni (bez PDV-a) na tržištu rabljenih u Njemačkoj, Belgiji. Francuskoj…
3. Kupljeni se automobili potom prefakturiraju i ‘legalno’ prodaju tvrtki u Hrvatskoj, za isti iznos, ali sada prikazan kao ‘brutto’ cijena s iskazanim PDV-om.
4. Budući da je za vozilo sada, ‘fiktivno’ plaćen PDV, kupac ga više ne treba plaćati već se plaća samo porez na promet motornih vozila.
5. Razlika od 20-ak posto koja se tako ostvaruje služi za nelojalno konkuriranje onima koji posluju po zakonu, te ostvarivanje nelegalne, ‘crne’ dobiti.
6. Sustavi u kojima su osnovane takve tvrtke, zbog birokratskih tromosti trebaju vremena dok se to uoči, najmanje šest mjeseci, ponekad i godinu dana, za to vrijeme se izvlači nelegalna dobit i tvrtke se potom likvidiraju…