DOBRO JE ZNATI

Kapica ventila gume sprječava ulazak vlage i prljavština te štiti ventil

Kapica ventila gume važan je dio, koji nema funkciju, kako mnogi misle, spriječiti ispuštanje zraka u gumi, to je funkcija opružnog ventila, nego spriječiti ulazak vlage i nečistoća…

Vlaga i nečistoće oštećuju konusne plohe ventila, koje brtve zavojne opruge i silom generiranom tlakom zraka, zbog čega se smanjuje tlak zraka u gumi. Zbog toga treba imati kapice na svim ventilima te redovito provjeravati tlak zraka u gumama, tim više što se zrak gubi i u potpuno ispravnim kotačima, kroz mikro-pore u gumi, brtvene vijence guma s naplatkom i ventile.

Ako je sve ispravno, gubi se oko 0,1 bar na mjesec odnosno 1000 km. U praksi i više. Padom tlaka povećava se trošenje gume i potrošnja goriva te pogoršava prianjanje (povećava zanošenje, produžuje zaustavni put). Dakle, nužna je redovita kontrola tlaka.

Autor: Željko Marušić

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin