TEST RABLJENOG

Kia Sportage (2010. – 2015.): korejski kompaktni SUV, odlikaš iz sjene, solidan, pouzdan…, isplativ!

Kia Sportage, korejski SUV pionir: Hyundai je 1998., kupnjom tvrtke Kia, došao u posjed tehnologije kompaktnog terenca, preciznije SUV-a C-segmenta (danas im ‘tepaju’ – crossover), kojim je korejska marka, na krilima uvjerljive izvedbe, privlačnog dizajna i 7-godišnjeg jamstva, došala u prvi plan…

Prvi Kia Sportage predstavljen 1993., bio klasičan terenac kompaktne klase, napravljen uz pomoć Mazde (motori i mjenjači) i Forda, s kojima je Kia tada surađivala. Koncepcija podvozja i pogona 4×4 malog terenca bili su izvedeni iz legendarnog, klasičnog Jeepa, koji se u Koreji proizvodio po licenci. Prvi Sportage, koji je izgledao kao SUV,  bio je blizak s klasičnim terencem Kia Retona, koji se također prodavao u Europi.

Sportage je uspio i zbog simpatičnog dizajna, za takvu vrstu vozila te činjenice da ga je za europsko tržište proizvodio slavni njemački Karmann iz Osnabrücka (deal s vlasnikom, Fordom)! Na tržištu je izdržao do 2002., a model druge generacije, predstavljen 2004., bio je već zajednički projekt koncerna Hyundai KIA, po koncepciji SUV (dakle polu-terenac) i tehnološki blizanac s prvim Hyundai Tucsonom.

U tim se modelima najviše dokazala prva generacija korejskih common-rail dizelaša 2.0 CRDI. Oba su modela bila pun pogodak, a na jesen 2008. je redizajniran. Treći Sportage, predstavljen u ožujku 2010. na salonu u Ženevi, višestruko zanimljiv. Prvo što je tako koncipiran i dizajniran da upravo predstavljeni četvrti izgleda poput temeljito redizajniranog. Drugo, napravljen je po istoj koncepciji, kao tehnološki blizanac s Hyundai ix35.

Tehnološki prvoklasan (po mnogima, omjerom plaćenog i dobivenog, najbolji kompaktni SUV svoga doba). I treće, počeo se proizvoditi u Slovačkoj, u Žilini, u jednoj od (i danas) najsuvremenijih tvornica automobila.

Solidnost izvedbe potvrdilo je suvereno osvajanje pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP-u, a ktajnja potvrda kvalitte i pouzdanosti je 7-godišnja garancija. U benzinskoj verziji s direktnim ubrizgavanjem (bez turbopunjača) 1.6 GDI i turbodizelskoj 1.7 CRDi (u osnovnim verzijama s prednjim pogonom) pokazao se pravom mjerom.

Kia Sportage se cijeni kao jedan od najpouzdanijih kompaktnih SUV-ova (uz Toyota RAV4)…

Ovo su greške i problemi riješeni kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM
Kočnice tvrde i preosjetljive.
UZROK
Neispravna povratna opruga papučice kočnice, odnosno slobodan hod papučice kočnice.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu povratnu oprugu papučice kočnice. Odvrnite prekidač BPP dok klip ne dotakne papučicu kočnice. Provjerite je li visina papučice 163 mm (bez tepiha). Ako nije, podesite duljinu šipke glavnog cilindra kočnice. Podesite prekidač položaja papučice kočnice (BPP) tako da postignete slobodan hod 3-8 mm papučice kočnice. Dijagnostičkom opremom provjerite rad prekidača BPP.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL) kod turbodizelaša s filtrom čađe.
UZROK
Električne instalacije davača temperature DPF-a taru se o podupirač.
POPRAVAK
Ugradite modificirani davač temperature DPF-a s duljim električnim instalacijama. Provjerite spoj električnih instalacija, osigurajte odgovarajući slobodan hod.

PROBLEM
Turbodizelski motor radi nemirno i slabo vuče.
UZROK
Odvojena donja cijev međuhladnjaka turbopunjača (TC) od međuhladnjaka ili turbopunjača (TC). Cijev međuhladnjaka turbopunjača (TC) neispravno zategnuta.
POPRAVAK
Provjerite cijevi međuhladnjaka turbopunjača (TC) i stezaljke. Izmijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Provjerite rad DPF-a.

PROBLEM
Lupkanje iz stražnjeg ovjesa modela s pogonom 4×4.
UZROK
Olabavljeni sigurnosni vijci stražnjeg oscilirajućeg ramena.
POPRAVAK
Skinite jedan sigurnosni vijak stražnjeg oscilirajućeg ramena. Temeljito očistite navoje stražnje glavčine i sigurnosnog vijka. Podmažite navoj sredstvom Loctite 2701 i pritegnite ga na 44-54 Nm. Ponovite postupak na preostala 3 vijka, a potom na sva 4 na suprotnoj strani.

PROBLEM
Gubitak učinkovitosti kočenja kod turbodizelskog motora. Smanjene performanse motora.
UZROK
Greška vakuumske pumpe servo kočnica.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu vakuumsku pumpu servo kočnica.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o. – www.autodata.hr

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo