DOKTORE POMOZITE

Pri kočenju čuje se struganje iz prednjeg dijela automobila. Što je uzrok? Je li to opasno?

Foto: Porsche Croatia

Trenjem disk-pločica o disk neminovno se javlja blagi zvuk struganja, a ako je intenzivan, uzrok je najčešće istrošenje kočne obloge na pločici i trenje metala o metal

Disk kočnice su, za razliku od bubanj kočnica otvorene, što olakšava hlađenje, ali zbog toga se pri kočenju čuje slabili ili intenzivniji zvuk. Ako automobil nakon kiše dulje stoji na otvorenom i ne vozi se, u prvoj sljedećoj vožnji čut će se zvuk struganja, koji traje nekoliko procesa kočenja, dok se diskovi ne uglačaju i očiste od tankog površinskog sloja hrđe. Blago se struganje čuje i nakon ugradnje novih disk pločica na već djelomično potrošeni disk.

Problem je ako je zvuk struganja previše intenzivan i asimetričan (intenzivniji s jedne strane), pogotovo ako pri kočenju zamjećujete da su izgubile učinkovitost (snagu kočenja). Stoga je najbolje odmah otići u servis, gdje će se točno utvrditi uzrok i riješiti problem. Svaki problem, odnosno neobičan simptom s kočnicama treba ozbiljno uzeti u obzir i riješiti.

Neobičan i pojačan zvuk iz kočnica najčešće se javlja ako su disk pločice neodgovarajuće kvalitete, ako su diskovi nepravilno istrošeni ili iskrivljeni i ako su se istrošile disk pločice, pa struže metal o metal. Važno je pri servisu disk kočnica ugraditi originalne diskove i disk pločice, odnosno kvalitetne zamjenske s BR certifikatom (nikako jeftine kineske “no name” proizvode), a pri izmjeni disk pločica, ako diskovi nisu previše istrošeni, preporučljivo je tokariti diskove.

Time se osigurava pravilno nalijeganje novih disk pločica, te osigurava njihova trajnost i učinkovitost kočenja. Također treba svake tri godine u ekstremnim slučajevima i prije, izmijeniti tekućinu hidrauličkog sustava kočnica, a ne čekati da zbog toga ne prođete tehnički pregled.

No, najvažnije je voziti umjereno, čim više koristiti kočenje motorom, držati dovoljan razmak od vozila ispred, kako bi se smanjila potreba intenzivnog kočenja, ne zalijetati se prema semaforu sa zelenim svjetlom, pa nakon uključivanja žutog naglo kočiti.

Umjerena vožnja smanjuje potrošnju goriva, povećava sigurnost vožnje te smanjuje trošenje/habanje svih vitalnih dijelova automobila, posebice kočnica…

Autor