Kupujete rabljeni automobil? Trebate paziti na ovo:

Jesu li dokumenti “čisti”, a boja karoserije izvorna? Izlizane obloge volana, papučica i mjenjača često otkrivaju više od vitalnih sklopova, paljenje i rad hladnog dizelaša nepogrešivo ukazuju na njegovo stanje…

Rabljeni automobili u korona krizi postaju prvi izbor i onima koji su dosad kupovali samo nove automobile. Četiri-pet godina stari automobil kupuje se i za manje od 50 posto početne vrijednosti, a ako je u dobrom stanju, s njime možete računati na dulje razdoblje. Naravno, ako ste kupili automobil u dobrom stanju.

No, kupnja rabljenog automobila je i riskantna, jer možete kupiti ‘mačka u vreći’, naime mnogi prodaju automobil kad im se približe veći nužni servisni zahvati (žele ih ‘prepustiti’  kupcu) ili su dotrajali. Rizik je i da kupite automobil koji je bio slupan, a najgore ako mu papiri nisu čisti.

Zbog toga je najbolje rabljeni automobil kupiti u provjerenoj autokući, s ugledom, gdje je rizik kupnje automobila u lošem stanju minimalan. Naime, ugledne kuće imaju iskustvo i stručno znanje za prepoznavanje dobrih automobila i nije im u interesu prodavati automobile s kojima kupci neće biti zadovoljni. Ugled se teško stječe, a lako gubi. Usto, kupac, ako je nezadovoljan i utvrdi da nije sve po ugovoru i specifikaciji lako može ostvariti svoja prava.

Potpuno druga je situacija ako kupujete od privatne osobe ili ‘no name’ subjekta. Tada j sve moguće te se treba pripremiti za kupnju, sve detaljno provjeriti i pregledati, a preporučljivo je sa sobom povesti stručnu osobu. Dakle, nije samo važno što kupujete, često je važnije od koga kupujete. Prvo treba biti siguran da je vlasništvo nad automobilom ‘čisto’ i da automobil nema financijskih ‘tereta’

Potom treba provjeriti da automobil bio slupan, a prodavač to želi zatajiti, uvijek iskoči neki detalj s tragom bojanja, oštećenjem koje ukazuje na limarske zahvate, neravnomjeran zazor. Čak i ako sve izgleda ‘tip-top’, to nije garancija da automobil nije pretrpio veće mehaničko oštećenje. To se najbolje utvrđuje provjerom debljine laka.

Ako automobil nije preživio karambol, a imao je tešku eksploataciju, tada drugi detalji ukazuju stvarno stanje, prvenstveno što je bilo stalno u kontaktu s dijelovima ljudskog tijela – rukama, nogama, stražnjicom, leđima. Ne trebate provjeravati koje je boje i intenziteta dim iz ispuha, trese li motor u leru, ima li prevelike zračnosti u kuglastim zglobovima. Sve to možete pregledati u drugom koraku, ako ga uopće bude.

Naime, prvi korak, odnosno prvi dojam često se pokazuju najvažnijim i ako u tome automobil padne na ispitu, najbolje je odustati od kupnje. Pogledajte i koliko ima goriva u spremniku, jer ako je auto na rezervi to ukazuje na osobu koja voli škrtariti, što nije dobro kad je održavanje auta u pitanju. Uz to, česta vožnja na minimumu uništava električnu pumpu, koja se hladi gorivom. Kad gorivo počne posustajati, pumpa se povećano zagrijava i više dolazi u doticaj s nečistoćama.

Ponekad zbog toga stradaju i brizgaljke. Veliku, odnosno vraćenu kilometražu najprije otkriva izlizani obruč volana. Nije dobro ni ako je sjajno uglačan, ni ako je potpuno nov. Ovaj posljednji slučaj posebno je simptomatičan, jer ukazuje da je bio temeljito istrošen, pa je prethodni vlasnik to odlučio prikriti. Ili još gore, da je auto možda bio ukraden, a imao je zaštitnu letvu volana. Lako je skinuti piljenjem volana, ali naknadno treba ugraditi novi volan.

Kod vozila koje se intenzivno eksploatira često se koristi spojka, mjenjač, a i kočnica. Zbog toga istrošenost papučica i glave ručice mjenjača često govori više od tisuću riječi koje vam sugestivno iznosi prodavač. Pohabane i poderane prostirke nisu dobar znak, ali još gore mogu biti potpuno nove, jer se njima kamuflira stanje. Budite oprezni ako automobil ima navlake sjedala – obvezno ih skinite i dobro pogledajte što se krije ispod njih.

Pregledajte prtljažnik i površinu ispod obloga, jer nije dobro ako je auto služio za prijevoz teškog tereta. Stanje stražnjih sjedala govori koliko je auto bio opterećen. Općenito, dotrajala unutrašnjost u pravilu pokazuje stvarno stanje, pa kad sjednete za volan automobila kojeg razmatrate za kupnju, provjerite ima li zazora u volanu, je li ručica mjenjača rasklimana i predugog hoda, kako se podešavaju sjedala, zapinju li kod pomicanja naprijed – natrag, kako funkcioniraju sve komande.

Nije dobro ni ako se u unutrašnjosti intenzivno pušilo, jer će neugodan miris teško izvjetriti. Upadljiv nered u unutrašnjosti također je loš znak, jer neuredna je osoba neuredna i u održavanju.

Komentari