Kupujete rabljeni 1.6 HDi ili 1.6 TDCi, ovo će vam pomoći

PSA i Ford su 1998. sklopili ‘deal’ o razvoju i proizvodnji turbodizelskih motora 1.4, 1.6 i 2.0. Praktički jednaki motori (razlika je jedino u podešavanju (setup-u) u francuskoj su nomenklaturi označeni s HDi, a njemačkoj TDCi…

Zanimljivo, Ford je zadržao vlastiti 1.8 TDCi, za kojeg su ‘znalci’ često tvrdili da je i najbolji.Verzija s 1590 cm, 1.6 HDi/1.6 TDCi, s 90 i 109 KS je i najzanimljivija, jer se osim u modele brendova Ford, Peugeot i Citroën, ugrađivao u Mazdu 3, Volvo V30, S40, V50, S80.

Sa snažnijim (109 KS) dugo bilo velikih problema, jer je bio nakupljanju uljnog taloga u donjem dijelu motora i ako se ulje mijenja na 15.000, a pogotovo na 20.000 km, nastaju problemi s podmazivanjem.

Prvi je na udaru turbopunjač, jer taj sklop, koji se nakon paljenja motora zavrti i brže od 200.000/min, prvi u motoru treba potreban tlak ulja za podmazivanje ležajeva (a potom i hlađenje), a posljednji ga dobije. No, otkazivanje je tek početak, jer zbog oslabljenog podmazivanja posljedično stradaju i ostali sklopovi na motora.

Tome se moglo doskočiti ako se ulja mijenjalo na 10.000 km, a na 30.000 km skidao karter i čistilo sito ispod uljne pumpe i, posebno, sito na usisniku uljnog voda za turbopunjač. Ali, u verziji s 90 KS, poput testne, bilo je triput manje problema.

Druga generacija tog motora 2009. je bitno unaprijeđen. Riješen je problem sa stvaranjem uljnog taloga, a umjesno 16-ventilske verzije s dva bregasta vratila (DOHC) konstrukcija mu je pojednostavljena – ima jedno bregasto vratilo u glavi (SOHC) i osam ventila. Nova verzija, 1.5 HDI/1.5 TDCi uvedena je 2018.

Zanimljiv je izbor u rabljenim modelima koji preplavljuju naše tržište pa analizirajte, u svrhu provjere pri kupnji, probleme s kojima je bio suočen…

pp

PROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo radi i prebacuje u prinudni režim.

UZROK

Slaba veza ili nema veze multipriključka na davaču protoka mase zraka (MAF).

POPRAVAK

Provjerite kodove grešaka i obrišite ako je potrebno. Zamijenite sklop električnih instalacija davača protoka mase zraka (MAF) i priključak pomoću seta za popravak. Napomena: originalne električne instalacije na davaču protoka mase zraka (MAF) i setu za popravljanje imaju žice različitih boja.

PROBLEM

Motor povremeno ne pali ili slabo pali.

UZROK

Oštećeni kontakti prekidača za paljenje.

POPRAVAK

Ako je potrebno provedite dijagnostičku provjeru kako biste potvrdili grešku. Zamijenite prekidač paljenja ako je neispravan.

PROBLEM

Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli, ali mjerač temperature motora očitava normalno stanje. Uključenje klima-uređaja utječe na rad kontrolne lampice temperature motora.

UZROK

Neispravni releji motora ventilatora hladnjaka

POPRAVAK

Zamijenite sva tri releja.

PROBLEM

Zatajenje i gašenje motora kad se uključe prednja svjetla.

UZROK

Slaba veza na masu u sustavu kontrole rada motora.

POPRAVAK

Provjerite i očistite priključke mase smještene iza oba prednja svjetla. Osigurajte dobar kontakt mase.

PROBLEM

Greška pri startanju.

UZROK

Korozija na pinovima konektora priključka sklopa, smještenim između kutije s osiguračima u prostoru motora i modula releja kontrole rada motora .

POPRAVAK

Očistite i ponovno spojite konektor priključka sklopa.

PROBLEM

Podrhtavanje u vožnji u 1. brzini s motorom na praznom hodu.

UZROK

Ne ispravni parametri kontrole rada motora pohranjeni u računalu motora (ECM).Neispravan nosač(i) mjenjača/motora.

POPRAVAK

Provjerite i podesite parametre kontrole rada motora pomoću odgovarajuće dijagnostičke opreme.Provjerite nosače mjenjača/motora. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno.

PROBLEM

Curenje ulja iz turbopunjača (TC). Gubitak snage. Zvuk fućkanja iz motora/turbopunjača.

UZROK

Provjerite ima li pukotina na usisnoj cijevi turbopunjača.

POPRAVAK

Zamijenite usisnu cijev turbopunjača.

PROBLEM

Neobična buka iz prostora motora.

UZROK

Napuknuta toplinska zaštita turbopunjača (TC).

POPRAVAK

Ugradite novu toplinsku zaštitu turbine (TC) s modificiranom podlogom

PROBLEM

Motor teško pali. Akumulator ispražnjen.

UZROK

Priključak(-ci) akumulatora neispravno postavljen(i).

POPRAVAK

Ispravno postaviti priključke akumulatora. Popravite ako je potrebno.

PROBLEM

Jaka buka iz prostora motora. Mjerač temperature rashladnog sredstva pokazuje visoku vrijednost. Slab rad sustava klima-uređaja.

UZROK

Neispravan motor ventilatora za hlađenje rashladnog sredstva motora.

POPRAVAK

Provjerite osigurač F1 u kutiji s osiguračima/ploči s relejima 2 te ga po potrebi izmijenite. Izmijenite motor ventilatora.

PROBLEM

Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli. Neučinkovit klima-uređaj (AC) nije učinkovit.

UZROK

2-pinski priključci kontrolnog modula motora ventilatora rashladnog sredstva motora i motora ventilatora rashladnog sredstva motora su zamijenjeni.

POPRAVAK

Multipriključak sa zelenom/žutom žicom treba postaviti na motor ventilatora rashladnog sredstva motora. Zamijenite mjesta priključcima.

PROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Problemi u radu motora.

UZROK

Slaba veza ili nema veze na priključku davača protoka mase zraka (MAF).

POPRAVAK

Provjerite i očistite spoj priključka na davaču MAF. Stavite vezni kabel oko priključka kako bi spriječili vibracije koje uzrokuju slabu vezu.

PROBLEM

Nepravilni zvuk iz prostora zupčastog remena.

UZROK

Utjecanje vode pod poklopce zupčastog remena stvara koroziju.

POPRAVAK

Zamijenite zupčasti remen s remenicom zatezača i vodećom remenicom. Očistite koroziju sa svih komponenti.

PROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).

UZROK

Neispravan multifunkcijski kontrolni modul.

POPRAVAK

Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ugradite novi multifunkcijski kontrolni modul.

PROBLEM

Kašnjenja i pogoršanje ubrzanja. Trzanje motora. Gubitak snage.

UZROK

Unutarnja greška multifunkcijskog kontrolnog modula (ugrađen u kutiji s osiguračima/ploči s relejima 1 u prostoru motora).

POPRAVAK

Provjerite osigurač F1 u kutiji s osiguračima/ploči s relejima i po potrebi izmijenite. Ako osigurač nije pregorio ili ne nedostaje: ugradite novu kutiju s osiguračima/ploče s relejima 1 u prostoru motora.

PROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu. Zveckanje iz turbopunjača (TC). Previše ispušnog dima.

UZROK

Unutarnja greška turbopunjača (TC).

POPRAVAK

Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Ugradite novi turbopunjač (TC).

PROBLEM

Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Računalo motora (ECM) u prinudnom modu. Motor gubi snagu i gasi se.

UZROK

Unutarnje oštećenje visokotlačne pumpe.

POPRAVAK

Zamijenite visokotlačnu pumpu goriva

PROBLEM

Daljinsko zaključavanje ne radi. Kontrolne lampice instrumentalne ploče ne svijetle kad je paljenje uključeno. Elektropokretač ne radi

UZROK

Greška softvera multifunkcijskog kontrolnog modula 1.

POPRAVAK

Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte multifunkcijski kontrolni modul 1 s nadograđenim softverom.

PROBLEM

Ne radi elektropokretač

UZROK

Pregorio osigurač startera motora. Nedovoljno dopustivo opterećenje osigurača.

POPRAVAK

Zamijenite osigurač F8 od 20A, u kutiji s osiguračima/ploči s relejima osiguračem od 25A.


Komentari

loading...