Zbog manjka novih automobila na tržištu, u prvi plan dolaze rabljeni, a među njima su dizelaši i dalje prvi izbor. Kako provjeriti u kakvom je stanju automobil, prvenstveno motor? Najvažnije je provjeriti radne tlakove u temeljnim sustavima, a prva je provjera način paljenja motora…
Još će proći vremena dok električni automobil ozbiljnije zavladaju tržištem automobila, rabljeni dizelaši i dalje će biti prvi izbor za većinu naših kupaca. Benzinci? Hibridi? Ne, TDI, HDi, d… su zakon. Ponuda je bogata, ali i rizici veliki, prvenstveno da kupi automobil koji je imao sudar. A potom da je prešao više (vraćena kilometraža) te da je loše održavan. Dakle, da je motor u lošem stanju…
Najvažnije je da je boja izvorna (dakle da automobil nije naknadno bojan), a to je lako izmjeriti mjeračem debljine laka. A druga bitna provjera je način paljenja. Zatražite da dođete ujutro dok je motor hladan, zamolite prodavača da upali automobil, a vi stanite iza. Dobar dizelaš pali odmah, a protom nema značajnije emisije iz ispuha.
No, za ozbiljniju provjeru treba ići u servis, podignuti automobil dizalicom te provjeriti stanje podvozja – zazor u upravljačkom mehanizmu i ovjesu, stanje ispušnog sustava… A kad je motor u pitanju puno govore radni tlakovi i njihovo utvrđivanje najvažnije je dijagnostika pri kupnji rabljenog automobila.
TLAK PREDNABIJANJA – pri 2000/min treba biti najmanje 0,9 bara, a ako je niži od 0,6 bara, to indicira da je potreban ozbiljniji zahvat (reparatura turbopunjača)
TLAK KOMPRESIJE hladnog motora. Ako je u korektnom stanju, tlakovi trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 30 bara. Granica potrebne reparacije je 27 bara
TLAK PODMAZIVANJA, odnosno ulja u motoru. To je najčešća indikacija da je došlo do habanja, jer zbog povećanih zazora pada uljni talk, posebice na leru. Na minimum treba biti 1,2 bara, a na 2000/min najmanje 3 bara.
TLAK GORIVA u Common-railu, koji treba biti 250 bara na minimumu te najmanje 500 bara pri 2000/min.Taj je motor opremljen visokotlačnom pompom goriva CP1 i injektorima Bosch.
Dakle, za kvalitetan i potpun pregled rabljenog automobila treba otići u dobar servis za dizelske automobile. Rizici su najmanji ako se kupuje u provjerenoj autokući.