Mercedes-Benz OM 651 (2008. – 2016.) ovo su problemi elitnog, ali ne bezgrešnog dizelaša

Pretposljednja serija dizelaša Mercedes-Benz OM 651, u osnovnoj verziji s 2143 ccm, od 2008. do 2016. ugrađena je u većinu modela Mercedes-Benz C 200 CDI, C 200 CDI, E 200 CDI i E 200 CDI…

Riječ je o dugohodnoj verziji (83 x 99 mm), a proizvodio se i u ‘kvadratnoj’ verziji ‘ (83 x 83) s 1796 ccm za A i B-klasu. Taj je motor pokazao kako aluminijski blok ne mora, nužno, biti bolja opcija. Plemeniti sivi lijev (vermikularni VCI), zbog znatno veće čvrstoće od aluminijskog može imati tanje stijenke i osigurava manji razmak cilindara.

Time blok ima manji obujam materijala, a zbog manjeg razmaka cilindara klipni mehanizam je nešto lakši. Kad se sve uzme u obzir, povećanje težine je, u usporedbi s aluminijskim blokom, zanemarivo. Treba znati i da aluminijski blok olakšava hlađenje, ali sivi lijev bolje prigušuje buku i vibracije.

Druga značajka motora je pogon bregastih vratila sa stražnje, umjesto prednje strane motora, što je već uvela nova serija BMW-ovih motor,  iz dva razloga:

• smanjuje se visina prednjeg ruba motora, što kod uzdužne ugradnje povećava sigurnost pješaka, jer ostaje više prostora između haube i krutih dijelova motora,
• smanjuje se dužina motora, jer se koristi neiskorišteni prostor iza motora, a poboljšava se i balans automobila.

Mercedes-Benz OM 651 koristi zanimljivu kombinaciju zupčanika i lanca (BMW koristi dva lanca) što povećava trajnost i pouzdanost. Zupčanici su zaduženi i za pogon dviju suprotnorotirajućih osovina za poništavanje inercijskih sila II. reda, koje osiguravaju da motor radi mirno poput 6-cilindraša te za pogon pumpe ulja.

Ali, budući da su, radi povećanja učinkovitosti (smanjenja mase i otpora) ugrađeni jednostruki lanci (Simplex), umjesto dvostrukih (Duplex), to je otvorilo pitanje trajnosti. Otkazivanje lanaca razvodnog mehanizma bio je glavni problem motora prve serije. Drugi problem bile su Siemens brizgaljke.

Problemi s brizgaljkama i faznim lancem donekle su kompromitirali izvrsne početne reference ovog motora, što je riješeno 2012. Bilo je i problema s propuštanje ulja na priključku mjerača uljnog tlaka, što je izazivalo ubrzano habanje motora, u težem slučaju i zaribavanje. Problemi su bili rjeđi, a riješeni su na serijama od 2014.

A ovo su mane i problem riješeni kroz standard servisne akcije:

PROBLEM
Olabavljen pomoćni pogonski remen.
UZROK
Greška spojke remenice alternatora.
POPRAVAK
Zamijenite spojku remenice alternatora.

PROBLEM
Kodovi grešaka: P1190, P1613, P1614, P1622, P1666. Nije moguće obrisati memoriju grešaka nakon uspješnog popravka.
UZROK
Preniska temperatura rashladnog sredstva.
POPRAVAK
Nakon popravka pustite motor da radi dok ne postigne radnu temperaturu. Temperatura rashladnog sredstva motora MORA biti veća od 70°C prije nego će ECM dozvoliti brisanje kodova grešaka.

PROBLEM
Motor teško pali i slabo radi.
UZROK
Neispravna ili oštećena visokotlačna pumpa goriva.
POPRAVAK
Skinite visokotlačnu pumpu za gorivo. Provjerite hod pumpe. Ako rad ne teče glatko, očistite cijeli sustav goriva i izmijenite pumpu. Ako je blokirana visokotlačna pumpa za gorivo, provjerite pogonske zupčanike i podešenost bregastog vratila. Ako podešenost bregastog vratila odstupa više od 20° (jedan zubac): izmijenite razvodni lanac.

PROBLEM
Visoki broj okretaja praznog hoda: 1000/min. Zviždanje iz prostora tijela zaklopke.
UZROK
Porozno tijelo zaklopke. Sve cijevi za zrak ispravno su postavljene i ne propuštaju.
POPRAVAK
Skinite tijelo zaklopke i pregledajte te ga po potrebi izmijenite.

PROBLEM
Motor ne može startati. Ne radi funkcija ‘touch start’.
UZROK
Vlaga/korozija na priključku kontrolnog modula BAS 3. Vlaga/korozija na kontrolnom modulu BAS.
POPRAVAK
Uklonite vlagu/koroziju. Ako je greška još uvijek prisutna: izmijenite kontrolni modul BAS.

PROBLEM
Motor nepravilno radi i gubi snagu. Gubitak tlaka. Gubitak tlaka na jednom cilindru.
UZROK
Pregoreni ispušni ventili zbog neispravne glave cilindra.
POPRAVAK
Prije skidanja glave cilindra izmjerite tlakove kompresije i provjerite propuštanja cilindra. Ugradite dorađenu glavu cilindra.

PROBLEM
Buka iz motora Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Neispravna remenica alternatora.
POPRAVAK
Skinite pomoćni pogonski remen. Provjerite radi li remenica alternatora bez problema: okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru kretanja kazaljki sata. Aktivirajte spojku remenice alternatora. okrenite rukom remenicu alternatora u smjeru suprotnom od kretanja kazaljki sata. Deaktivirajte spojku remenice alternatora. Po potrebi ugradite novu remenicu alternatora. Koristite specijalni alat.

PROBLEM
Povremeno svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kod greške pohranjen u memoriji grešaka računala motora (ECM): P1470.
UZROK
Blokiran obilazni ventil za podešavanje tlaka prednabijanja (TC).
POPRAVAK
Zamijenite obilazni ventil za regulaciju punjenja turbopunjača (TC).

PROBLEM
Motor nepravilno radi. Kod greške: P1187 – prekoračen maksimalan tlak.
UZROK
Neispravan filtar goriva. Zrak u niskotlačnom sustavu goriva, nakon filtra goriva.
POPRAVAK
Ugradite modificirani filtar goriva.

PROBLEM
Gubitak snage. Motor se prebacuje u prinudni mod. Previše ispušnog dima. Kod greške: P1189.
UZROK
U prekidu je veza aktuatora I kontrole zraka usisne grane.
UGRADITE
Stavite modificirani spoj i sigurnosnu zakačku.


Komentari

loading...