Opel Astra GTC 1.6 16V, plin, 2005.: motor se pregrijava i troši puno ulja

Provjerite tlakove kompresije hladnog motora, po kojima se može utvrditi stupanj istrošenja, a štetna povišena temperatura motora izazvana je neispravnošću termostata, termoprekidača ili elektromotora ventilatora hladnjaka…

SIMPTOMI

Opel Astra GTC, 1.6 16V sa 77 kW, (benz + plin), iz 2005. Prije tri mjeseca rađena polugeneralka na motoru, jer je auto kuhao, ali dihtung po svemu sudeći nije probio, i majstoru je bilo najjednostavnije otvoriti sve i vidjeti kakva je situacija. Brušena je glava motora, sređivani ventili, hidropodizači, mijenjane brtve, stavljan novi termostat, novi zupčasti remen i vodena pumpa.

Auto nakon toga radi super, ali počeo je trošiti ulje, ne dimi. Nakon servisa stavljeno je Opelovo ulje 5W-30 koje se po defaultu stavlja u te motore, te nakon 5000 km se upalila lampica koja signalizira smanjenu razinu ulja. Nakon toga odlučio sam staviti Liqui Molly ulje, 10W-40, polusintetika, i nakon njega isto se javlja problem s paljenjem lampice.

Temperatura motora, najsmješnija stvar, koja me strašno živcira, prije servisa išla je do 113°C, pa je auto kuhao, tj izbacivao tekućinu iz posude van jer se nije palio ventilator i iz toga razloga je mijenjan termostat na autu koji je na kraju io glavni uzročnik servisa na autu, da se na vrijeme detektiralo što se događalo s njim, glava ne bi trebala biti otvarana, ali…

Nakon servisa normalna temperatura je 108°C, te se već na 111°C pali ventilator koji spušta temp. na 105°C, i tako učestalo po ovim višim temperaturama vanka. Moje pitanjce je, da li je normalno da taj motor nakon skoro 110.000 km troši cca pola litre na 1000 km ulja? da li je to povezano s plinom koji se nalazi u autu? I da li je temperatura motora koju trenutno gledam na displayu u autu, OK?

Kako mi se čini previsoka, možda je ona razlog zašto auto troši ulje?molio bih za neki savjet jer sam laganini izludio s Astrom zadnjih pola godine. Zahvaljujem na informacijama!

DIJAGNOZA

Najprije što se tiče potrošnje ulja: pola litre na tisuću kilometara sasvim je normalno. Savjetujemo vam da ubuduće koristite motorno ulje 10W-40, koje je nešto gušće od 5W 30. U atmosferskom motoru nije potrebno sintetično ulje – dovoljno je polusintetično (poznaje se po donjoj granici viskoznosti 10W), ali samo da je visoke kvalitete. Mijenjajte ga na 10.000 km, s uljnim filtrom.

Povećana potrošnja u pravilu je povezana s habanjem vitalnih dijelova motora (cilindara, karika…) te je preporučljivo izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora. Po tome se može procijeniti je li došlo do povećanog trošenja te jesu li potrebni dodatni zahvati uz otvaranje motora. Pomoglo bi, stoga savjetujemo korištenje uljnog aditiva MotorCoat.

Zabrinjavajuća je povišena temperatura motora, jer ako je previsoka, kao u konkretnom slučaju, ubrzava se trošenje i skraćuje vijek vitalnih dijelova motora. Temperatura motora u vožnji ne bi smjela prelaziti 95°C. To prvenstveno ovisi o stanju, odnosno ispravnosti termostata, kojeg je u 15-godišnjem automobilu preporučljivo izmijeniti i preventivno.

Kod autoelektričara provjerite ispravnost termoprekidača i elektromotora ventilatora hladnjaka, po potrebi ih popravite (izmijenite), a koristilo bi da, čak i preventivno, izmijenite i hladnjak, jer nakupine kamenca i prljavštine (talog) smanjuju intenzitet hlađenja. Dakle, potreban je pregled u kvalitetnom servisu, koji će procijeniti stanje i kvalitetu radova na polu-generalnom popravku.

Autoportal No.1


Komentari

loading...