Zima će konačno ‘pokazati zube’ i svi oni koji do sada nisu ugradili zimske gume itekako igraju ‘ruski rulet’ na cesti’.
U zimskim se uvjetima drastično smanjuje prianjanje kotača na podlogu, te znatno lakše dolazi do proklizavanja. Time se otežavaju pokretljivost i upravljivost automobila, a svako skretanje ili kočenje postaju opasni.
U kritičnim situacijama automobil počinje ‘sanjkati’, te vozač potpuno gubi mogućnost upravljanja. To je posebice izraženo na neodgovarajućim i nekvalitetnim gumama, kakvim je opremljena gotovo polovica vozila u zimskom prometu.
Dugogodišnje iskustvo i brojna ispitivanja u najsurovijim zimskim uvjetima pomogli su stručnjacima u razvoju vrhunskih zimskih guma.
Površinski sloj, posebne lamelarne (nazubljene strukture), s uzdužnim, poprečnim i kosim obogaćen silikom dobro prianja i na hladnom asfaltu-(koliko je to važno može se vidjeti na utrkama Formule 1.
Prianjanju pomaže i laminarna struktura gaznog sloja. Njegova promišljena geometrija, koja osigurava dobro prianjanje i oplemenjeni materijali jamče najbolja svojstva i sigurnost u zimskim uvjetima.
Mnogi kalkuliraju sa zimskim gumama, jer, eto, došla je nova godina, još mjesec-dva, i proći će zima. Kakva zabluda?!
To je posebice opasno sa sportskim automobilima. Dovoljno je jedno proklizavanje, malo oštećenje skupocjenog automobila, da cijela ‘ušteda’ na gumama postane dodatni trošak, o rizicima težih nesreća bolje je i ne govoriti.
Zbog toga treba naći novca za zimske gume, a kad su one niskoprofilne, promjera većeg od 17 cola u pitanju (18, 19, 20, 21…), treba otići kod stručnog i kvalitetnog vulkanizera.
Naime, nestručnom ugradnjom, na opremi koja nije predviđena za takve naplatke, ili su oni na samim granicama njihovih mogućnosti lako dolazi do oštećenja gume, što je i financijski i sigurnosni (još više) problem.
Zbog toga treba izabrati najbolji vulkanizerski servis, pogotovo što su i cijene na tržištu ujednačene, bez obzira na velike razlike u cijeni.
Montažom na posebnoj opremi za sportske niskoprofilne gume, s hvataljkama od specijalnog polimernog materijala te prilagođenom izvedbom i geometrijom postolja i ‘radne ruke’, osigurava se pravilno nalijeganje gume na aluminijski naplatak, bez rizika njegovog oštećenja i uz minimalno naprezanje gume.
Pritom se mijenjaju ventili, gume se pune dušikom te se precizno dinamički uravnotežuju (balansiraju). I što je posebno važno, završno pritezanje je momentnim ključem.
Preporučljvo je, u sklopu, provjeriti i po potrebi podesiti geometriju kotača, a to je najbolje napraviti na 3D opremi.