Produljenje intervala izmjene i manjak ulja najteže posljedice ostavlja na bregastom vratilu, koje je u gornjem dijelu motora i jako opterećeno…
Stupanj istrošenja motora običan vozač najbolje može otkriti paljenjem potpuno hladnog motora i potom radom u praznom hodu. Posebno to vrijedi za dizelaše koji imaju tzv. kompresijsko paljenje, odnosno pale se nakon što se gorivo ubrizga u zrak ugrijan komprimiranjem u drugom taktu na više od 600ºC. Ako se istroše cilindri i karike i/ili ventili i sjedišta, motor teško pali, a potom u praznom hodu radi nemirno i sklon je gašenju.
Također, kad se doda gas, istrošen motor crno zadimi iz ispuha. Istrošenje se vidi i po propuštanju ulja na karteru i semerinzima te zbog toga nije poželjno da je motor rabljenog automobila, kojeg želite kupiti, temeljito opran. Ako želite dobro provjeriti automobil, odnosno njegov motor, skinite poklopac ventila i pregledajte stanje bregastog vratila.
U njemu, odnosno istrošenosti brjegova je ‘istina’ te vjerodostojno pokazuje stanje motora. Kod motora s lancem za pogon razvodnog mehanizma, ‘zdravlje’ motora pokazuje stupanj istrošenja remena i lančanika. Za pregled su korisni lampa i lupa.